Információ, sajtókapcsolat:

Blau Zsuzsanna
marketing kommunikációs vezető
zsuzsanna.blau@maven7.com
+36 30 210 4830

Friss topikok

Twitter

Kövess minket a Facebookon is!

Hálózatokhoz, hálózatkutatáshoz kapcsolódó információk, tanulmányok.

2012.05.16. 12:44 ntwrk.blog

Az American Express és a Social Media gyümölcsöző kapcsolata

 Ma már el sem tudjuk képzelni hogyan nőttek fel nagyszüleink, akik számára az internet és okostelefonok világa gyakorlatilag teljesen idegen. Az ő korukban minden sokkal lassabb volt, sokkal több idejük volt a változásokhoz való adaptációra mint a mai rohanó világ társadalmának.

Ez a lassú haladás nem feltétlenül rossz dolog, ám ha az üzleti világban ragaszkodunk a konzervatív felfogáshoz, az gyakran az innováció és a szervezet növekedésének útjába állhat. Hagyományosan konzervatív iparágak nagy világmárkái gyakran tekintenek ellenszenvvel a social media platformokra, mert úgy gondolják, hogy több vesztenivalójuk van, mint amennyit profitálhatnak az „új média” felkarolásából.

Az igazság az, hogy a social media felületek egyre inkább esszenciális publikációs felületekké növik ki magukat, melyek nagy sebességgel és 24 órás aktivitással biztosítanak hatalmas elérést bárki számára.

A közösségi hálók olyan vírusmarketing lehetőségeket is kínálnak, melyek révén hatékony márkanépszerűsítő kampányok kivitelezhők a felhasználók sokkal célzottabb elérésével, mintha hagyományos média eszközöket használnánk. Ezek a metódusok a megosztási késztetésre és a közösségi élményre építenek.

Egy olyan tradicionálisanan konzervatív iparágban, mint a pénzügyi szektor, szintén találkozhatunk úttörőkkel. Ilyen az American Express példája is. A cég tisztában van vele, hogy a Facebook megosztások révén a felhasználók jóval több beszédtémát generálnak a vállalatról, mintha saját maguk hajtanának végre egy hagyományos kampányt. Az oldal követői által megosztott tartalmak, képek és linkek révén az AMEX Facebook oldalának aktivitása már meghaladja a 13 ezres számot. Ha ezt megszorozzuk a potenciálisan elérhető felhasználók számával ( AMEX oldal frajongóinak ismerősei) akkor több mint 3 millió emberhez juthat el információ az American Expressről. Minderre egy centet sem kellett költenie a vállalatnak azon kívül, hogy kiépítette a Facebook hálózatát és folyamatosan tölti fel oda a tartalmakat.

 Az American Express Twitter profilját is használja, hogy híveivel érintkezzen, tartalmakat osszon meg, vagy válaszoljon a felhasználók kérdéseire. Tisztában vannak vele, hogy egy humoros, emlékezetes videóval képesek magukhoz kötni a felhasználókat és fogyasztói lojalitást alakíthatnak ki. Az ilyen videókat sokkal szívesebben osztják meg egymás közt a felhasználók mint egy sima szöveget.

Az AMEX számára az is fontos, hogy célcsoportját ott érje el, ahol az a leginkább koncentráltan van jelen. A LinkedIn 150 milliós felhasználói bázisa megfelelő platform a szakmabeliekkel való érintkezésre.

Az előbbi közösségi oldalak mellett a Youtube és Foursquare is fontos elem az American Express marketing stratégiájában, hiszen előbbin futótűzként terjedhetnek a különböző frappáns kisfilmek és vírusvideók, míg az utóbbin az AMEX kártyatulajdonosokat ösztönzik kártyájuk használatára, mellyel jelentős összeget spórolhatnak, ha a közelükben lévő partnerüzletekben vásárolnak bankkártyájukkal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

forrás:http://www.jeffbullas.com/2012/04/26/how-american-express-is-integrating-social-media-into-its-marketing-dna/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://network.blog.hu/api/trackback/id/tr174516332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása