Információ, sajtókapcsolat:

Blau Zsuzsanna
marketing kommunikációs vezető
zsuzsanna.blau@maven7.com
+36 30 210 4830

Friss topikok

Twitter

Kövess minket a Facebookon is!

Hálózatokhoz, hálózatkutatáshoz kapcsolódó információk, tanulmányok.

2012.05.21. 08:00 ntwrk.blog

Social Media és a hálózatok ereje 1. - A magyar blogtér

Címkék: blog blog.hu azonosítás halozat kol kolm bloggerek halozata kulcs véleményvezér

 A Social Media használat forradalmi térnyerésének hatására a modern kor marketingesei gyakran csak kapkodják a fejüket; Facebook, Twitter, Tumblr, Flickr, Pinterest, Google+, blogok százai és a paletta még korántsem véges. Szinte lehetetlen ennyi csatornát naprakészen követni. Ráadásul nem elég ezeket az oldalakat önmagukban vizsgálni, hiszen a felhasználók által generált tartalom lényege pontosan a gyors információterjedést szolgáló hálózati hatásban érhető tetten. Mit lehet ekkor tenni? Három részes sorozatunkban a Maven7 legújabb kutatási eredményeiből szemezgetünk, melyek különös hangsúlyt fektetnek a hálózati hatásra, és egyértelműen megkönnyíthetik az online marketingesek, PR szakemberek és termék managerek életét. 

 A Social Media kezdetét még a blogokra vezethetjük vissza. Ezek a tartalmak ugyan nem a mai értelemben vett közösségi média mintapéldányai, ám itt már adott web2.0, azaz a tartalom a fogyasztók által generálódik. A blogolás legnagyobb előnye, hogy bárki bármilyen témában írhat, ezért a témák száma gyakorlatilag végtelen. A magyar blogolás hajnalán (2006) még könnyű volt számon tartani a bloggereket, ám a műfaj könnyű használhatóságának köszönhetően hatalmas növekedésnek indult. 

De miért is fontosak nekünk a blogok? Tekintve, hogy tízezres méretű a hazai blogtér és a blogok olvasottsága virágzik, egy körültekintő cégnek nagyon is fontos tudnia, hogy kik azok a véleményformálók a blogközösségben, akik hatnak fogyasztóira. Ebben nyújt segítséget a hálózatkutatás eszköztára. Egyedi módszertanunk segítségével nem csak azt tudjuk megmondani, hogy kik az adott téma kulcs-véleményformálói, hanem előre tudjuk jelezni, hogy kik az ún. Rising Starok, azaz a jövő feltörekvő generációja

Az alábbi kutatás az egyik hazai blogszolgáltató IT témájú blogjainak kulcs-véleményvezér (KOL) azonosítására készült. A hálózati megközelítés szerint az egyes blogok olvasóit azonos témájú blogok érdeklik, így a felhasználói csoportok és látogatottsági adatok alapján kimutathatóak a téma legfontosabb szereplői. Egy blog megítélésénél nem csak az számít, hogy azt hányan olvassák, vagy mennyi kattintás érkezik rá, hanem az is, hogy milyen blogokkal olvassák együtt. Lehet, hogy a top véleményformálónál szinte megfizetehetetlen egy hirdetés (zöldre színezett pontok), de a vele kapcsolatban álló (azaz akivel közös a felhasználótábora), aki szintén befolyásos hálózati pozíciója és statisztikai mutatói alapján (piros pontok), könyebben elérhető. Módszerünk segítségével bárki új, releváns és még nem „elhasznált” véleményformálókat azonosíthat, esetleg validálhatja eddigi kampányait.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az is fontos kérdés, hogy mely témákkal van kapcsolata a szakterületünknek. Például mennyire fed át az IT közösség a lövöldözős játékok kedvelőinek táborával? A következő képen az látható, hogy melyik téma mennyire kapcsolódik az IT közösséghez. Az IT blogok feliratainak mérete azt mutatja, hogy hány nem IT bloggal vannak kapcsolatban; minél nagyobb a felirat annál többel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az egyes témák blogszcénán belüli kulcs-véleményvezéreinek és Rising Starjainak azonosításán túl, képesek vagyunk  a Twitter, Facebook és egyéb Social Media adatforrások figyelmbevételével nem csak a blogtér, hanem a magyar online tér témaspecifikus KOL-jeit azonosítani....
 
Folytatása következik!
 
 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://network.blog.hu/api/trackback/id/tr384509338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.