Információ, sajtókapcsolat:

Blau Zsuzsanna
marketing kommunikációs vezető
zsuzsanna.blau@maven7.com
+36 30 210 4830

Friss topikok

Twitter

Kövess minket a Facebookon is!

Hálózatokhoz, hálózatkutatáshoz kapcsolódó információk, tanulmányok.

2016.07.26. 15:33 ntwrk.blog

A Simicska-médiabirodalom közönségének változása

Címkék: média politika kutatás internet hálózat közösségi oldal magyar politika közösségi média hálózatkutatás Orbán Viktor Simicska

“Mondom, le is írhatja, Orbán egy geci.” – Simicska Lajos hosszas rejtőzködés után ezekkel a szavakkal dühöngte körbe a sajtót miután médiabirodalmának főszerkesztői egyszerre felmondva gyakorlatilag puccsot hajtottak végre ellene 2015 februárjában. Az addig kormánypártiként konnotált HírTv, Lánchíd Rádió és Magyar Nemzet onnantól kezdve – nézői anekdotikus beszámolók szerint – egyre kritikusabban viszonyultak a Fidesz-vezetéshez. Jelen írásunkban azt vizsgáljuk, hogy ennek a változásnak van-e lenyomata a Facebookon. Eredményeink szerint igen.

A Fidesz volt pártpénztárnoka a 2002-es elbukott választások után szállt be a médiába – csökkentendő a választások elvesztéséhez vezető vélt balliberális médiatúlsúlyt. A Magyar Nemzet, a Lánchíd Rádió és a HírTV a G-napot megelőzően alapvetően a Fidesz érdekeit képviselte. A 2010-ben hatalomra kerülő Fidesz nem volt hálátlan a szolgálatokért: a médiumokba állami hirdetések áramlottak (míg a baloldaliként konnotált lapok elől elzárták ugyanezeket a csapokat). A főszerkesztők távozását követően a Simicska-érdekeltségű politikus médiumok hangneme az addigi kormányt támogatóból mindinkább az azt kritizálóba hajlott. Arra, hogy a Magyar Nemzet, a Lánchíd Rádió és a HírTV közönsége nem vette jó néven a változást csak elbeszélésekből következtethetünk.

Elemzett adatok

Elemzésünkben médiumok és parlamenti pártok Facebook oldalainak aktív rajongói táborait hasonlítottuk össze. Az oldalakat az alábbi kategóriák mentén csoportosítottuk: demokratikus ellenzéki médiumok, DK, Együtt, Fidesz, Jobbik, jobboldali/kormányt támogató médiumok, KDNP, Liberálisok, LMP, MSZP, Simicska-érdekeltségű médiumok. A pártoldalak közül csak a legutóbbi kutatásunk szerinti három legnépszerűbbet vizsgáltuk pártonként. Mivel a G-nap 2015 februárjában volt, önkényesen 2014 áprilisát vetettük össze 2016 áprilisával. A jobboldali- és a baloldaliként konnotált médiumokat kontrollként vettük be a kutatásba.

2014 2016
Posztok száma 6976 9290
Egyedi lájkolók száma 423 761 311 478

 

Közönségeltolódás

Elsőként arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon a pártok támogatói (ez esetben posztjaik lájkolói) arányaiban hogyan változtak a két időszakban (arányokat vizsgáltunk, hogy kiszűrjük a nagyobb pártok hatását). Az alábbi ábrán az látható, hogy 2016 áprilisában arányaiban szinte minden párt szimpatizánsai jobban kedvelték a Simicska-médiabirodalom által posztolt tartalmakat. Ez a látványos változás több dologgal magyarázható – egyebek mellett azzal, hogy a Simicska érdekkörébe tartozó médiumokban maga a tartalom változott, amely generálhatta a közönség változását. Ennek a kutatásnak nem célja mindent kontrollálni – egyebek mellett például részletekbe menően nem néztük, hogy az adott oldalak milyen tartalmakat osztanak meg, nem tudhatjuk, hogy hogyan változott az oldalak elérése, stb. Azt sem tudhatjuk, hogy pontosan kik azok, akik 2014-ben és 2016-ban aktívak voltak az oldalakon. Azt azonban megnéztük, hogy vajon a Simicska-médiabirodalom posztjait 2014-ben lájkolók közül hányan voltak aktívak 2016-ban is: nos, a 2016-os lájkolók mindössze tíz százaléka volt jelen 2014-ben is (a Fidesznél ez az arány 38 százalék).

simicska.JPG

Átfedő közönségek

Az oldal-oldal hálót az alapján készítjük el, hogy hány ember volt, aki az ábrán két összekötött oldalon egyaránt lájkolt posztot 2014 áprilisában. Két pont között él van, ha volt átfedő közönség – minél vastagabb az él, annál nagyobb a két oldal lájkolói között az átfedés. A pontok mérete az oldalak egyedi lájkolóinak számát, formájuk a site-ok típusát (azaz, hogy pártoldal-e vagy médiumhoz tartozik), a színek pedig az irányultságokat, avagy az önkényes kategóriákat mutatják.

2014april.png

Oldal-oldal háló az átfedő közönség mentén 2016-ban:

2016april.png

A két háló összehasonlításából látszik, ahogy a HírTv oldala (közös lájkolókat tekintve) bekerült a demokratikus ellenzék oldalai közé miközben eltávolodott a kormánypárt vizsgált oldalaitól. A pártoknál szintén látható a szokásos megosztottság: a Fidesz és a KDNP szoros összekapcsolódása, a Jobbik különutassága, illetve a demokratikus ellenzék közös közönségen osztozása. A pártoldalak közül hagyományosan Orbán Viktor és a Fidesz rajongói oldala a legnépszerűbb, amelyeket a Jobbik oldala követ.

Átfedő tartalmak

Kíváncsiak voltunk, hogy milyen tartalmak kötik össze az egyes pártokat és a Simicska-médiabirodalmat, vagyis melyek azok a témák, amelyek leginkább izgalomba hoznak (avagy lájkolásra késztetnek) olyan Facebook felhasználókat, akik aktívak mind a Simicska-érdekeltségű pártos médiumokon, mint a demokratikus ellenzéki pártok oldalain. Ahogy az oldal-oldal hálózatból is jól látható, a demokratikus ellenzék közönségével a legnagyobb átfedésben a HírTv áll. A következő témák foglalkoztatták általánosságban ezt a közönséget 2016 áprilisában: Sándor Mária, vasárnapi boltzár körüli népszavazás-kezdeményezés majd a boltzár eltörlése, Habony Árpád ügyei, és a kötelezettségszegési eljárás a jegybank ellen. Ezen kívül az Együttel összefüggésben megjelent az oktatás helyzete, illetve DK kapcsán az Élet menete, mint átfedők által fontosnak tartott téma, amit máshol nem láttunk.

Belenéztünk abba is, hogy milyen témákat tartott érdekesnek a Fidesz, a KDNP és a Simicska-érdekeltségű médiumok átfedő közönsége, és ez a Helmut Kohl–Orbán Viktor találkozó volt.

Mindez azt sugallja, hogy a vizsgált Simicska-médiabirodalom tartalmának lájkolóihoz közel áll az demokratikus ellenzék néhány toposza, és a kormánypártoktól is az européer vonal tűnik vonzónak számukra,ahogy azt Helmut Kohl és a kötelezettségszegési eljárások témáinak megjelenése mutat. Sándor Mária mozgalma nemcsak a demokratikus ellenzéket, de a konzervatívnak gondolt közönséget is megmozgatta. A vasárnapi boltzár érzékelhetően megosztó volt, elutasítottsága pártvonalakon is túlnyúlt, amit jelen elemzés is alátámaszt.

Konkluzió

Bár egy-egy hónap vizsgálatából nem tanácsos levonni messzemenő következtetéseket (lásd Limitációk), házi kutatásunk mégis azt mutatja, hogy számottevő változás volt a Simicska-érdekeltségű pártos médiumok közönségében. Hogy ezt pontosan a G-nap okozta-e ennyi adatból nem tudhatjuk. Az azonban bizonyosnak látszik, hogy vannak olyan tartalmak, amelyek fontosak mindkét politikai oldal közönségének számára. Nem utolsó sorban pedig elmondható, hogy a médiahatás-elméleti kutatások hasonló módszertannal új muníciót kaphatnak, mivel az online közösségek preferenciáinak az elemzésével lehhetővé válik politikai és társadalmi jelenségek, csoportok, akciók dinamikájának a pontosabb megértése.


Limitációk

Jelen kutatásnak nem célja egyéb, akár rejtett összefüggéseket keresni. Az adatokból nem tudni, hogy hányan kezdték el követni vagy hagyták el az oldalakat. A pontosság kedvéért érdemes volna hosszabb időszakra is megvizsgálni ugyanezeket az összefüggéseket, kiküszöbölendő a különféle szezonalitási hatásokat is. Továbbá megfontolandó több oldal bevonása is a kutatásba.

Szerző: Tóth Borbála

Szólj hozzá!

2016.02.25. 13:27 ntwrk.blog

Politika és menekültválság a Facebookon

Címkék: politika hálózat social network menekült network közösségi oldalak hálózatkutatás maven7 migráns Maven7 migránsügy

2015 nyarának elején kiszivárogtak a magyar kormány bevándorlóellenes plakáttervei. Megjelenésük után a menekültek is megérkeztek a déli határhoz. Korábban csak híradókban látott képsorok váltak mindennapossá. Az eleinte tanácstalannak tűnő, majd keményen fellépő és határt fizikailag lezáró kormány helyett önszerveződő civilek segítették a többezres tömeget. A nyár során a szegedi és a Keleti pályaudvar szinte menekülttáborrá változott, a szerb határ csatatér lett. A nyár végére elkészült déli határzár után a krízis Magyarországon elcsendesült, a menekültek más útvonalat választottak. A kormány hátradőlhetett, a Fidesz népszerűsége a közvélemény-kutatások szerint szárnyalt. Vajon mindez igaz az online térre is? Csak a Fidesz tudta népszerűségét növelni a válság kapcsán? Hogyan jelent meg a menekültválság a pártok kommunikációjában? Közönségük ezt hogyan fogadta? Kutatásunkban ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

Facebook-elemzésünkhöz összeállítottunk egy többszázas, a jelenlegi parlamenti pártokhoz tartozó rajongóioldal-listát – benne pártvezetőkkel, helyi és országos oldalakkal, ifjúsági tagozatokkal stb. –, továbbá bevettünk három-három menekülteket támogató és menekültellenes rajongói oldalt. Letöltöttük a posztjaikat és az azokra 2015. június 1. és 2015. szeptember 30. között érkezett like-okat. Módszertanunkban egy párt szimpatizánsának tekintjük azokat, akik egy adott párt oldalán elhelyezett posztra like-ot nyomnak. Előrebocsátjuk, hogy kutatásunk semmilyen szintem sem reprezentatív, az online adatok jellege miatt ez nem is lehetséges.

Menekültválság a pártok posztjainak tükrében

Azt találtuk, hogy a pártok nem foglalkoztak sokat a menekültválsággal (a letöltött posztokban az alábbi kifejezéseket, szótöredékeket kerestük: menekült, migráns, szír, afgán, véd, kerít, zár, csempész, bevándorló, menedék, határ, gyoda, balkán, macedón).

posztok_szamanak_alakulasa_chart.JPG

Az összesített adatokból látszik, hogy a pártok posztjainak töredéke szólt a menekültválságról. Közelebbről látszik, hogy arányaiban az MSZP posztolt a témáról a legkevesebbet, míg a PM a legtöbbet.

partok_excel1.JPG

Ha összehasonlítjuk a menekültekről szóló posztokra érkezett like-okat a nem a menekültekről szóló posztokkal az találjuk, hogy az Együtt és az MSZP közönsége arányaiban több like-kal honorálta a migránsokról szóló posztokat. Kiemelendő, hogy a Liberálisok közönsége viszont kifejezetten negatívan vette, ha a párt a menekültekről posztolt.

Megnéztük, hogy melyek azok a szavak, kifejezések, amelyekre – pontosabban az ezeket tartalmazó posztokra – arányaiban több like érkezett, mint a többi posztra.

partok_excel_1.JPG

A lista az előzetesen elvárható toposzokon kívül meglepő dologra is rávilágít: így például hogy az Együtt közönsége szereti, ha a párt “jobbikosokról” beszél. Bár a Fidesz – mint azt a későbbiekben látni fogjuk – egyértelműen nyertesen jött ki a migránsválságból a Facebookon is, mégsem az ezzel kapcsolatos tartalom váltott ki nagy érdeklődést közönségéből, hanem a gazdaságpolitikával, főleg a mezőgazdasággal foglalkozó posztok. Látható, hogy a menekültválsággal kapcsolatos szavak nem voltak kifejezetten népszerűek a pártok szimpatizánsainak körében.

Pártok szimpatizánsai és a menekültekkel kapcsolatos civil szerveződések

Elemzésünkben összevetettük a menekülteket segítő és a velük ellenséges oldalak támogatóit a pártok támogatóival. Az előfeltevésnek megfelelően az látszik, hogy a baloldali pártok támogatói inkább szimpatizálnak a menekülteket segítő oldalakkal, míg a jobboldali pártok támogatói a menekültellenes oldalakkal értettek inkább egyet.

menekultellenes_es_tamogato_oldalak_atfedesei_partokkal_net_1.png

A rajongói oldalak hálóján ez a tendencia szintén kivehető.

migrans_halo.JPG

A hálón két pártoldalt jelölő pont között akkor van él, ha volt olyan Facebook felhasználó, aki mindkét oldalon like-olt tartalmat. Minél vastagabb az él, annál több ilyen felhasználó volt. A pontok mérete azt mutatja meg, hogy hány olyan ember volt, aki csak és kizárólag azon az oldalon like-olt tartalmat. A csak a releváns összefüggéseket mutató hálón három nagy klasztert figyelhetünk meg: a Fidesz–KDNP-t, a Jobbikot és a demokratikus ellenzéki pártokat. A menekülteket támogató oldalak szoros átfedést mutatnak ez utóbbiakkal: szimpatizánsaik a baloldali pártok által posztolt tartalmakat like-olják; míg a menekültellenes oldalak a jobboldali pártokkal mutatnak összefüggést a támogatók tekintetében. Érdemes megfigyelni, hogy a Facebook felhasználók szinte egyként kezelik a demokratikus ellenzék pártjait és csupán néhány oldal emelkedik ki közülük.

Népszerűség

Megnéztük, hogy a nyári hónapokban hogyan változott az egyes pártok népszerűsége a Facebookon. A vizsgált oldalakról származó adatokat a pártok mentén összevontuk. Két párt között akkor van átfedés, ha volt olyan felhasználó, aki mindkét párt oldalainak valamelyikén like-olt tartalmat. Minél vastagabb az él, annál több ilyen ember volt. A pontok mérete azt mutatja meg, hogy hány olyan felhasználó volt, aki csak és kizárólag az adott párt oldalain volt aktív, vagyis az ábrán a szimpatizánsok száma köszön vissza. (A vizsgált időszak első két hónapjában a menekültellenes oldalak nem léteztek/nem posztoltak, ezért nem köti él őket egyik párthoz sem.)

partok_gif.gif

A demokratikus ellenzéki pártok közötti átfedések ezen a hálón is jól kivehetők: vastag élek jelölik a megosztott szimpatizánsokat. Jól látszik, hogy gyakorlatilag ezek a hónapok a Fidesz és Jobbik közti harccal telt: hol az egyik, hol a másik teljesített jobban a népszerűség terén, bár az időszak végére a Fidesz egyértelmű megerősödését láthatjuk. Mellettük az MSZP és az Együtt jelenik még szereplőként, hónapról-hónapra alacsonyabb egyedi támogatói számokkal.

Elemzésünk alapján elmondható, hogy a nyári, a menekültválság által okozott felfokozott hangulat nem tükröződött a pártok kommunikációjában. Ha mégis, akkor pedig alig volt visszhangja támogatóik körében.

Az elemzés a Conflict Zone Projekt keretében jött létre.

Szerzők: Dagdelen Demet & Tóth Borbála

Szólj hozzá!

2015.07.07. 13:28 ntwrk.blog

Új igazgató az OrgMapper termékcsalád élén

Címkék: Maven7 OrgMapper szervezeti hálózatkutatás Hiske den Boer

hiske-den-boer.jpg

Örömünkre szolgál bejelenteni, hogy Hiske den Boer személyében új igazgatót köszönthetünk OrgMapper üzletágunk élén. Hiske a szervezeti hálózatkutatással kapcsolatos termék- és üzletfejlesztést, valamint a szolgáltatási folyamatokat fogja felügyelni.

"A nemrégiben kapott befektetésünkkel úgy éreztük, itt az ideje kinevezni egy stratégiai vezetőt az OrgMapper élére, aki segíteni tud előnyt kovácsolni a piacon rejlő óriási lehetőségekből, valamint képes új nézőpontot vinni tevékenységünkbe." - mondta Vicsek András, a Maven7 társalapítója és kutatási igazgatója. "Nagyon örülünk, hogy Hiske elfogadta a felkérésünket."

"Tavaly óta dolgozom a Maven7-nel senior tanácsadóként, részmunkaidőben." - tette hozzá Hiske, - "Eddig a hálózatos megközelítés szervezeti előnyeinek megértésében segítettem ügyfeleinket, most pedig izgatottan várom, hogy fejest ugorva a kihívásokba még kiválóbb üzleti eredményeket érjünk el, és tovább növeljük az OrgMapper szakértői csapatát."

Az elmúlt 17 évben Hiske több vezetési tanácsadó vállalatnál is dolgozott, többek között az Accenture és a PwC csapataiban is vezetett nagyszabású HR projekteket. Ezzel a tapasztalattal a háta mögött most készen áll arra, hogy szakmailag tovább fejlessze az OrgMappert, illetve bővítse globális jelenlétét.

Mindannyian örömmel várjuk a közös munkát, és az új ötleteket, energiákat, amit a Maven7 csapatába hoz.

Üdv a fedélzeten, Hiske! :)

Szólj hozzá!

2015.06.08. 10:09 ntwrk.blog

2,3 Millió Dolláros Befektetést Kapott a Maven7 a Hálózattudomány Üzleti Életben Való Népszerűsítéséhez

Címkék: blog hálózat befektetés perion hálózatkutatás maven7 primus capital

2015. június 8., Budapest - Boston

A hálózattudomány-alapú üzleti elemzések piacának kulcsszereplője, a Maven7 több mint 1.5 millió dolláros másodikkörös befektetést kapott a Perion Kockázati Tőkealap-kezelőtől. A beruházás célja a Maven7 termékeinek újabb piacokra vitele és további fejlesztése.

"Ezzel a befektetéssel ismét hatalmas lökést kap eddigi sikeres termékeink nemzetközi értékesítése. A sikeres észak- és dél-amerikai piacra jutást követően további ügyfelek és partnerek megszerzésén dolgozunk, illetve további piacokat is nyitunk, és legújabb termékeinket is egyre több piacon vezetjük be." – mondta Ruppert Péter, a Maven7 társalapítója és vezérigazgatója. "Büszkék vagyunk a Perionnal való együttműködésre és izgatottan várjuk, hogy valóra válthassuk a terveinket. Célunk, hogy egyre több olyan hatékony eszközt adjunk ügyfeleink kezébe, amelyekkel gyorsan és mélyen érthetik meg a nekik fontos komplex hálózatok működését, hogy ebből konkrét anyagi előnyt kovácsoljanak" – tette hozzá Vicsek András, kutatási igazgató és társalapító.

Az újabb befektetés mögött a Maven7 dinamikus növekedésébe vetett hit áll. A Perion látja a vállalkozásban a potenciált arra, hogy nemzetközi szinten is kiemelkedő sikereket elérve több millió dolláros társasággá váljon. "A Maven7-be a hálózattudomány legújabb eredményeinek kiterjesztése, azok üzleti életben történő azonnali felhasználhatósága terén mutatott erősségei, valamint az eddigi meggyőző eredményei miatt fektettünk. A Maven7 különleges szerepet játszik az üzleti intelligencia, a big data- és a közösségelemzés megoldásainak ötvözésében, ezért kíváncsian várom, mit hoz a jövő." – fejtette ki Vitán Gábor, a Perion vezérigazgatója.

A Maven7 stratégiai vezetők számára teszi lehetővé a lehető leghatékonyabb döntéshozatalt a hálózattudomány üzleti alkalmazásával. Big data-elemzési projektjei mellett a Maven7 OrgMapper nevű termékcsaládjával HR-szakembereket támogat szervezeti hálózatkutatással, a Diktio Labs-el pedig marketingeseket segít online közösség- és véleményvezér-feltérképezéssel.

A Maven7 társalapítói között találhatjuk a hálózattudomány néhány kulcsfontosságú szereplőjét, mint pl. Barabási Albert-Lászlót és Vicsek Tamást, akiken keresztül a budapesti-bostoni székhelyű cég közeli munkakapcsolatban áll a szakterület neves kutatóközpontjaival is.

A Maven7 első tengerentúli irodáját tavaly nyitotta meg Bostonban, és már kiemelkedő ügyfélkörrel rendelkezik az európai, valamint a latin- és észak-amerikai piacokon.

A Maven7 2014-ben több mint 750,000 dollárnyi befektetést kapott a Primus Capital-től, mellyel jelenleg több mint 2,3 millió dollárra rúg a cégbe fektetett teljes összeg.

 

A Perionról

A Perion a Venturio Csoport tagja, befektetéseit az EU JEREMIE programja támogatja. Célja, hogy a 2015-ben befejeződő befektetési periódusának végéig 16 millió dollárt fektessen ígéretes hazai vállalkozásokba, befektetései között kiemelt szerepet szánva az IT szektornak. A Maven7 a negyedik cég a kockázati tőkealap-kezelő befektetési portfóliójában.

A Maven7-ről

A Maven7 az üzleti döntéshozókat segíti az által, hogy nagy mennyiségű, nehezen értelmezhető adatokat elsősorban hálózatos megközelítéssel, döntéstámogatásra közvetlenül alkalmas tudássá alakít át. A vállalat a hálózatkutatás és az adatbányászat módszertanaira alapuló saját fejlesztésű eszközeivel, az OrgMapperrel és a Diktio Labsszel végez elemzéseket a szervezetfejlesztésben, gyógyszeriparban, médiában és még számos más területen.

A Diktio Labs-ről

A Diktio Labs teljesen új szintre emeli a marketinget: a célozhatóság és hatékonyság javításával lehetővé teszi, hogy már a kampány indulása előtt ismertté váljanak azok, akik pozitívan fogadják majd az üzeneteket, illetve akik befolyásuk által jóval nagyobb közönséget tudnak megszólítani. A Diktio Labs nem csak közvetlenül végfelhasználókkal, de marketing ügynökségekkel és tanácsadókkal is együttműködik, hogy technológiájával minél több integrált kampányhoz járulhasson hozzá.

Az OrgMapperről

Az OrgMapper egy egyszerűen használható, felhőalapú szoftver, amit különböző szervezeti kapcsolatok összegyűjtésére, mérésére és vizualizációjára fejlesztettek. A szervezeti hálózatkutatás módszertanának használatával képes feltérképezni a szervezeti folyamatok emberi oldalát: felfedi a rejtett munkatársi hálózatokat, a kritikus kapcsolódási pontokat, valamint az osztály- és hierarchiaszintű kapcsolatokat. Képes felismerni az információáramlás gátjait, továbbá azonosítja azokat a munkatársakat, akik osztályokat és termékeket kötnek össze, vagy nagy befolyással bírnak kollégáik körében.

A Primus Capital-ről

A Primus által menedzselt III. Kockázati Tőkealap 2010-ben indult 6,2 milliárd Ft alaptőkével. Jelenleg 14 aktív portfóliócéggel rendelkezik, melyekben közös, hogy innovatív technológiákra épülnek és a nemzetközi piacra értékesítenek. A Maven7 a Primus által rendelkezésre bocsátott tőkéből és szakértelemből jelentős értéknövekedést ért el az elmúlt időszakban.

 

Médiakapcsolat:

Kálmán Dávid

Szenior elemző, Perion

Telefon: +36 20 239 0914

Email: kalmand@perion.hu

   

Blau Zsuzsanna

Marketing és kommunikációs vezető, Maven7

Telefon: +36 30 210 4830

Email: zsuzsanna.blau@maven7.com

5 komment

2015.05.07. 17:54 ntwrk.blog

A magyar kommunikációs szakma legbefolyásosabb online véleményvezérei

Címkék: kutatás internet hálózat konferencia magyarország véleményvezér közösségi média hálózatkutatás maven7 Novák Péter Kreatív Marketing Berényi Konrád Wolf Gábor Lévai Richárd Pécsi Ferenc Diktio Labs Kreatív magazin Damjanovich Nebojsa Dunder Krisztián Ihász Ingrid Forgács Mariann Hinora Bálint TOP 10 marketingesek TOP 10 online marketingszakemberek legjobb magyar marketingesek

2015 júniusában, Hálózatkutatás a marketingben címmel workshopot rendezünk a Kreatív magazin közreműködésével, aminek kapcsán arra is kíváncsiak voltunk, hogy kik ma Magyarország legbefolyásosabb online véleményvezérei marketing/kommunikáció témában, kik azok, akik igazán fontos névnek számítanak a szakmában.

Bizonyára minden, marketingben egy kicsit is járatos ember tudna valakit említeni, aki számára, vagy egy nagyobb közösség számára jelentős befolyással bír, de Diktio Labs termékcsaládunk elemzői arra vállalkoztak, hogy megtalálják azokat, akik tényszerűen, számokkal bizonyítva vannak hazánk legjobbjai között.

A pontosság biztosításának céljából egy hiteles, lehetőleg minél nagyobb adatmennyiséggel rendelkező forrást szerettünk volna választani, így esett a választás a Google keresőre. Mivel a motor weboldalak millióit indexeli napi szinten, biztosak lehetünk abban, hogy pontos adatokkal dolgozhattunk. Kollégáink scriptjeit használva a MédiaPiac által felsorolt szakembereket vetettük össze huszonnyolc, a területhez szorosan kapcsolódó keresőszóval, keresve azokat a weboldalakat, ahol említésre kerültek. A legtöbb említést magukénak tudó szakembereket több száz alkalommal említették, de a toplistán lévők mind büszkék lehetnek magukra, ugyanis senki sem végzett ötven említésnél kevesebbel.

A kutatás alapján így alakul a magyar kommunikációs szakma véleményvezér toplistája online:

  • Berényi Konrád - 301 említés
  • Damjanovich Nebojsa - 199
  • Lévai Richárd - 176
  • Wolf Gábor - 174
  • Dunder Krisztián - 153
  • Ihász Ingrid - 153
  • Pécsi Ferenc - 96
  • Forgács Mariann - 89
  • Novák Péter - 59
  • Hinora Bálint - 53

Az alábbi ábrán hálózaton ábrázolva is megtekinthetőek a szakemberek kapcsolatai:

diktio-labs-kreativ-top-marketing-szakemberek.png

Kattints ide a teljes méretű kép megtekintéséhez

Közülük néhányan a workshopunkon is aktívan részt vesznek majd: a délután lezárásaként egy kerekasztal-beszélgetés keretében a legjobb szakembereket kérdezzük arról, hogy szerintünk miként alakul majd az online- és influencer marketing, milyen trendek várhatóak a marketingben, valamint hogy mivel járulhat hozzá a technológiai fejlődés a szakma előrehaladásához.

Ezen felül további érdekes témákkal várunk minden érdeklődőt június 4-én a Mozsár kávézóban, a Kreatív és a Maven7 közös workshopján. További információ és regisztráció: http://www.kreativ.hu/esemeny/halozatkutatas/index.php.

1 komment

2015.01.19. 14:13 ntwrk.blog

We are looking for a Junior Data Analyst

Címkék: állás job hálózatkutatás maven7 junior data analyst

data-analyst.jpg

Are you awesome?

We are looking for a Junior Data Analyst to join our team

Key responsibilities:
Taking part in the analytic processes from data collection to presentation, survey creation and administration

  • working with OrgMapper, our unique Organizational Network Analysis software
  • conducting interviews
  • data analysis
  • creating and delivering presentations
  • closing, archiving
  • keeping in touch with certified users, supporting projects technically and professionally
  • testing

 Assisting current and new product development by

  • benchmarking
  • researching, developing and testing new methods and product ideas

 

Requirements:

  • at least 1 year of experience in a similar job function
  • confident and fluent English and Hungarian (written and spoken) is necessary
  • finished university studies (statistics, economics, sociology, etc.), background in research, knowledge of statistics
  • high-level knowledge of Excel, SPSS or other database analytic software
  • interest in network research

 

Desired assets:

  • programming skills (Python is an advantage)
  • knowledge of a second foreign language

 

What we offer:

  • international startup atmosphere
  • challenging tasks
  • opportunity for personal and professional growth

——————————————————————————————————————————————

At Maven7, we offer exciting and challenging careers for people who are passionate about our products and are determined to succeed in a fast-paced, creative environment.

If you are looking for a culture that thrives on teamwork and collaboration while also recognizing individual contributions, then apply today. Send your application to hr@maven7.com.
We challenge conventional wisdom and refuse to accept that something cannot be done.

Szólj hozzá!

2014.12.19. 11:13 ntwrk.blog

Etikus hálózatkutatás - mire figyeljünk?

Címkék: kutatás etika hálózatkutatás maven7 etikus hálózatkutatás

A szervezeti hálózatelemzés méltán egyre népszerűbb. Diagnosztikai eszközként hatékony támogatást nyújt többek között a változásvezetés, a tudásmenedzsment, a csapatfejlesztés és a tehetségmenedzsment területén. Ráadásul, akik résztvevőként egyszer megértik a koncepció lényegét, nem tudnak majd ugyanúgy gondolkodni a szervezeti működésről, mint korábban. A hálózatkutatók ugyanakkor érzékeny adatokkal dolgoznak – ezért különösen fontos, hogy a tanácsadók mellett a megbízó HR vezetők is megismerjék a módszer etikai szempontjait.

1_3.jpg

A szervezeti hálózatelemzés olyan informális kapcsolatok megismerésére teremt lehetőséget, amelyek máskülönben láthatatlanok maradnának a vállalati vezetők számára. Az eközben felvett adatok éppen ezért, illetve személyes jellegük miatt különösen értékesek és szenzitívek. A szervezetben meglévő bizalom megtartása és a hálózatelemzés eredményessége szempontjából is fontos, hogy etikai megfontolásokat is érvényesítsünk az adatok felvétele, kezelése és megosztása, valamint a felhasználásuk célkijelölése során. Mindezért a felelős vezetők számára különösen fontos, hogy az etikai szempontokat szem előtt tartó tanácsadók segítségét válasszák.

1. A pszichológiai szerződés tiszteletben tartása

Mivel a szervezeti hálózatelemzés alapvetően a formális struktúra által nem kontrollált kapcsolatokat vizsgálja, érdemes megfontolni, hogy ezekből a viszonyokból mennyit szükséges és mennyit szabad megismerni. A szervezeti és a privát élet közötti határvonal kevéssé tiszta és igen keskeny. Ritka az olyan vezető, aki ne szeretné a lehető legtöbbet megtudni munkatársi környezetéről, mégis érdemes feltenni a kérdést: a vizsgálni kívánt kapcsolatok közvetlenül is összefüggenek-e a szervezetbeli teljesítménnyel. A hálózatelemzés céljának kijelölésekor fontos tiszteletben tartani a munkáltató és munkavállaló közötti pszichológiai szerződést, vagyis az informális kapcsolatukra vonatkozó kimondott és kimondatlan megállapodások összességét.

2. Az önkéntes részvétel szabadságának meghagyása

Bár a hálózatkutatás szempontjából szükséges, hogy a vizsgált szervezet vagy szervezeti egység minél több tagja (min. 80-85%) választ adjon a feltett kérdésekre, fontos hogy ez ne utasításra, hanem önkéntes alapon, pozitív érdeklődéstől vezérelve történjen. Ehhez természetesen kritikus a szervezeti vezetők példamutató támogatása, ugyanakkor a válaszok érvényességének biztosítása érdekében érdemes elkerülni a vezetői nyomásgyakorlást. Mivel a válaszadás során a munkatársak alapvetően nem csupán magukról, hanem kollégáikhoz fűződő kapcsolataikról közölnek adatokat, a kérdés típusától függően akkor is képet kaphatunk valakiről, ha ő maga nem is válaszolt. Az ehhez hasonló helyzetek elkerülése és etikus kezelése a tanácsadók feladata.

2_3.jpg

 

3. A szükséges előzetes tájékoztatás biztosítása

A szervezeti hálózatelemzésben résztvevő munkatársakat minden esetben tájékoztatni kell arról, hogy mi a vizsgálat célja és menete, hogy az általuk közölt adatokhoz ki és hogyan férhet hozzá, és hogy mindez milyen következményekkel szolgálhat rájuk nézve. A tájékoztatás elősegíti a bizalmi légkör kialakítását egy relatíve kevéssé ismert módszerrel szemben, és megkönnyíti a „szervezeti tükörben” látottak későbbi értelmezését, feldolgozását. Egy tájékoztató levélnél még többet jelenthetnek a hálózatelemzést előkészítő személyes beszélgetések, és a menetközben felmerülő kérdések megválaszolását segítő külső vagy belső kapcsolattartó személyek kijelölése.

4. A hozzáférési jogosultságok etikus kezelése

A hálózatkutatás egyik legfontosabb etikai dilemmája, hogy a felrajzolt hálózati térképen ki kit láthat névvel vagy név nélkül. Míg kisebb csoportok vizsgálata esetében kifejezetten fontos a nevek feltüntetése, nagyobb szervezetek elemzésekor a hálózati mintázatok tanulmányozása fontosabb. Természetesen a kiemelt, csomóponti helyzetben lévő szereplők nevesítése szükséges lehet a menedzsment akciók megfogalmazásához, ezzel kapcsolatban pedig külön is egyeztetni kell az érintett munkatársakkal. Általánosan elfogadható elv, hogy a nevek és adatok kezelésekor következetesnek kell maradni az előzetes tájékoztatás során bejelentettekhez a résztvevők biztonságérzetének és bizalmának megőrzése érdekében. A hálózatkutatás során érdemes eleve olyan szoftverrel dolgozni, amelyik támogatja a jogosultságok etikus kezelését.

5. Az értelmezésben nyújtott segítség

A hálózatelemzés eredményei váratlanul érhetik a szervezet tagjait, hiszen a „tükörbe nézve” olyasmit láthattak, amit korábban nem. A hálózati térképet vizsgálva akár megváltozhat az önmagukról és környezetükről kialakított képük is. Fontos, hogy a szervezet tagjai segítséget kapjanak a látottak értelmezésében és feldolgozásában, és hogy a pillanatnyi felbolydulás cselekvő mederbe terelődjön. Szükség van arra, hogy elkerüljük, vagy elviselhetővé tegyük a sérelmeket, mégis érdemes megőrizni a változtatásra, fejlődésre indító motivációt.

A szervezeti hálózatelemzés etikai szempontjainak felvetése azt a célt szolgálja, hogy érvényesülhessen az a két alapelv, ami szerint el kell kerülni az „ártatlanok” sérelmét, és biztosítani kell az értékteremtést – nem csak a szervezet egésze – de az egyes résztvevők számára is, például egyéni, személyre szabott visszajelzéseken keresztül.

3_2.jpg

 

A szerzőről:
Baksa Máté a Budapesti Corvinus Egyetem hálózatkutatás iránt érdeklődő hallgatója, aki szakdolgozatát a szervezeti hálózatelemzés etikai és kulturális kérdéseiről írta. A téma feldolgozását az etikai megközelítésre súlyt fektető vezető hálózatkutató cégek – köztük a Maven7 – tanácsadói tapasztalataira alapozta.

Szólj hozzá!

2014.12.03. 13:54 ntwrk.blog

Nagy Ervin a magyar filmes univerzum közepe

Címkék: film hálózat nagy ervin színészek kevin bacon hálózatkutatás barabási Maven7

Néhány egyetemista 1994-ben arra a következtetésre jutott, hogy Kevin Bacon a hollywoodi filmvilág közepe: minden színész, aki valaha az álomgyár filmjeiben szerepelt, néhány lépésben összeköthető Baconnel. Így született meg a Bacon-szám. Barabási Albert-László hálózatkutató szerint, akinek mellesleg a Bacon-száma 1, a Bacon-játék egy picit túlzás, hiszen a hálózat lényege az, hogy szinte bármely aktív színész lehet Hollywood közepe. Mindezek ellenére mára már igazi presztízzsé vált az alacsony Bacon-szám a világ hírességei között – még Magyarországon is.

A Bacon-játék 20. évfordulója alkalmából az idén Prima Primissima díjra is jelölt Barabásival közösen térképeztük fel a hazai filmvilágot. Kíváncsiak voltunk, vajon kik azok a színészek, akik a legtöbbet játszottak együtt pályafutásuk során, illetve hogy melyik rendező kivel dolgozik a legszívesebben, vagy éppen ki az, aki mindig új szereplőket válogat filmjeibe.

Íme az eredmények:

actor_actor_minimum_4_egyuttjatszas.png actor_actor_minimum_5_egyuttjatszas.png director_actor_minimum_3_kozos_film.png
A háló azt mutatja meg, hogy egyes színészek kikkel játszottak együtt legalább 4 filmben. Itt az színészek pontjainak mérete attól függ, hogy hány filmben játszottak összesen a listán, a vonalak vastagsága 2 színész között pedig attól, hogy hányszor játszottak együtt. Minél vastagabb a vonal, annál többször. A háló azt mutatja meg, hogy egyes színészek kikkel játszottak együtt legalább 5 filmben. A háló azt mutatja, hogy mely rendezők szeretnek ugyanazon vagy inkább mindig más színészekkel dolgozni. Ahhoz, hogy egy rendező a hálóra kerüljön, legalább 3 filmje kell legyen a TOP200-as listában, és legalább egy színésznek kellett legalább 3 filmjében szerepelnie.
 
top10_egyuttjatszok.png egyuttjatszas_tablo_topok.png

 

A hálókat az IMDb-n a TOP200 legtöbb ember által értékelt magyar filmből készítettük.

 

De vajon ki lehet a magyar színészvilág Kevin Baconje? A szerencsés színészt kutatócsoportunk hölgy tagjai választották meg, még pedig Nagy Ervin személyében. Ervin a Katona József Színház tagja, de mellette folyamatosan játszik más fővárosi és vidéki színházakban is. Bár több filmben megmutatkozott korábban is, országos ismertséget a nagysikerű Kaméleon főszerepe hozott neki. Legutóbb az HBO sajátgyártású sorozatában, a Terápiában, illetve Mundruczó Kornél Fehér Isten című filmjében láthattuk.

A kutatással kapcsolatban egy játékot is hirdetettünk. A szabály egyszerű: az elkövetkezendő két hétben Facebook-oldalunkon minden nap megjelenik majd egy-egy magyar vagy külföldi híresség, a játékosok feladata pedig az, hogy megtalálják a lehető legrövidebb utat közte és Nagy Ervin között. Természetesen a legjobbak jutalma sem maradhat el: a válaszokat a pontozzuk, és a december 12-ig legtöbb pontot gyűjtő játékos együtt vacsorázhat a játék főszereplőjével, Nagy Ervinnel, illetve Barabási Albert-Lászlóval. A férfiaknak sem kell kimaradni, közeleg a karácsony, és rengeteg magyar hölgy álma válna valóra egy ilyen ajándékkal… :)

blank.png


Észrevételek:

  • Érdekesség, hogy a legtöbb emberrel legalább négyszer együtt játszó színészek listáját két olyan színművész vezeti, akik nagyobb szerepek nélkül lettek a hálózat központi részei. Kiss Jenő és Uri István számos korábbi és mai filmben szerepeltek, de szinte kivétel nélkül mellékszerepeket játszottak.
  • A külön képeken kiemelt adatok mellett a hálózatokon jól látszik az is, hogy a magyar filmszakmában – több más nemzetéhez és Hollywoodhoz hasonlóan – erőteljes férfifölény mutatkozik a színészek megoszlásában, női színészeket alig-alig találunk a képeken. Néhány rendező azonban kitűnik, ők az arányokat tekintve több nőt szerepeltettek rendszeresen filmjeikben, mint az átlag.
    • Szabó István hat gyakran játszatott színészéből három is a szebbik nem képviselője
    • Herendi Gábor filmjeiben – bár sok színésszel dolgozik együtt gyakran – szintén három nő fordul elő gyakran.
    • Mundruczó Kornél gyakori szereplőinek kétharmada színésznő, míg Fliegauf Benedek csak Thurzó Barbarával, Kabay Barna pedig csak Molnár Piroskával dolgozott együtt legalább három filmen.

 

Az elemzésből kiderült az is, hogy:

      • az elemzett top 200 film közül öt volt Koltai Róbert rendezése, ebből pedig az összes filmben játszott – nem ritkán főszerepet – a színész-rendező, ez az arány Bujtor István esetében, köszönhetően nagyrészt az Ötvös Csöpi-filmeknek, 6 filmből 5 szerep.
      • Gyöngyössy Bence minden listánkon szereplő filmjében játszott az amúgy rekord-együttjátszó Mucsi-Scherer páros és Hajdu Steve,
      • valamint az egyetlen női rendező, Goda Krisztina is 100%-ban szerepeltette eddigi három filmjében Csányi Sándort és Czapkó Antalt.
      • Rudolf Péter Üvegtigris-trilógiája is belefért a top 200-ba, és mivel a szereplőgárda ugyanaz maradt mindhárom rész során, ők is a 100%-os „elitbe” kerültek.
      • Jancsó Miklós rendelkezik a legtöbb filmmel a listán, szám szerint 11-el, ezeknek pedig kifejezetten nagy részében, 7 filmben is dolgozott Madaras Józseffel. A rendező többi kedvelt színésze (akiknek száma jóval meghaladja a toplista többi rendezőjének lieblingjeit) a filmek ennél jóval kisebb részében játszik.

    Szólj hozzá!

    2014.11.25. 18:56 ntwrk.blog

    Közlekedéspolitika mindenek felett

    Címkék: politika kutatás internet hálózat facebook közösségi oldalak magyar politika közösségi média BKK Maven7

    A napokban a fővárosi közgyűlés újratárgyalja a BKK feldarabolásának kérdését, egyúttal döntene Vitézy Dávid, a BKK vezetőjének sorsáról is. A tervezet ellen több civil szervezet emelte fel a hangját, illetve közösen felhívást intéztek a budapesti közlekedőkhöz arra kérve őket, hogy fejezzék ki nemtetszésüket a budapesti főpolgármesternek és a fővárosi képviselőknek küldött emailekkel. A Maven7-nél arra voltunk kíváncsiak, hogy a budapesti közlekedés megítélése felülkerekedett-e azon, hogy a Combino csak akkor kényelmes, ha jobb- vagy baloldali szavazó-e a válaszadó, vagy az idők során mindannyiunk ügye lett-e a közlekedéspolitika. Megnéztük, hogy az online vélekedéseknek megfelelően inkább a Fidesz–KDNP pártszövetség szavazói támogatják-e a Budapesti Közlekedési Központot – legalábbis ami a Facebookot illeti. A Maven7 aktuális témákat felölelő elemzéseinek második része következik.

    Arra voltunk kíváncsiak, hogy a korábbi online politikai elemzésünk számára összegyűjtött pártoldalak (vagyis azok országos és helyi szervezetei, valamint politikusai rajongói oldalai) és a Budapesti Közlekedési Központ, illetve a MOL Bubi közbringarendszer hivatalos Facebook oldalai (a továbbiakban BKK) között mekkora átfedés van, vagyis hány olyan ember van, aki egyszerre lájkolt az adott párt bármelyik rajogói oldalán egy posztot és a közlekedési vállalat két oldalán elhelyezett posztot. Tehát módszertanunkban nem arra figyelünk, hogy valaki csak belájkolt egy rajongói oldalt, hanem kifejezetten aktivitást nézünk, ezzel kiszűrve azokat, akik csupán informálódás céljából követnek egy-egy oldalt.

    A 2014. szeptember 1-je és november 24-e közötti időszakra szorítkozó elemzésünk 446 830 Facebook felhasználó aktivitását mérte fel. Közülük 34 959-en lájkoltak posztot a BKK oldalán, 21 488-an voltak olyanok, akik nem mutattak aktivitást pártoldalakon. Vagyis a BKK oldalán aktív felhasználók 61%-a pártkötődés nélkülinek mondható, mert inaktívak voltak a vizsgált pártoldalakon.

    Szinte az összes meghatározó párttal van átfedés a BKK és az adott pártok támogatói között. A legnagyobb átfedés egyrészt a Fidesz–KDNP pártszövetség és a BKK, másrészt a Párbeszéd Magyarországért (PM) és a BKK között figyelhető meg, míg a legkisebb átfedést a Demokratikus Koalícióval mutat az elemzés eredménye.

    A Facebook rajongók aktivitását tekintve a közlekedési vállalat egy pártok felett álló szerv: a felhasználók lájkjai nem pártszimpátia mentén oszlanak meg, amit az mutat, hogy szinte mindegyik, mérhető támogatással rendelkező párttal mutat átfedést a két oldal. E pártok felettiséget az is alátámasztja, hogy a BKK oldalán aktívak 61%-a nem rendelkezik mérhető pártszimpátiával.

    BKK-Párt hálózat

    A Maven7 korábbi aktuális témát kiveséző elemzése a netadó ellenes tüntetések és a pártok kapcsolatait vizsgálta, az írás elérhető az alábbi linken.

    További információ, sajtókapcsolat:

    Blau Zsuzsanna
    marketing kommunikációs vezető
    zsuzsanna.blau@maven7.com
    +36 30 210 4830

    Szólj hozzá!

    2014.11.11. 13:06 ntwrk.blog

    Valóban inaktív volt korábban az a tömeg, amelyik az internetadó elleni tüntetéseken részt vett?

    Címkék: tüntetés közösségi oldalak magyar politika internetadó hálózatkutatás politikai elemzés netadó Maven7 Maven Seven facebook elemzés

    A legnépszerűbb közösségi médiumon szerveződő, netadó elleni tüntetés tömegeket mozgatott meg az online és az offline világban egyaránt. A híradások szerint a résztvevők zömét olyanok tették ki, akik vélhetően most először fejezték ki véleményüket a politikai térben. Mi, a Maven7 Hálózatkutató Zrt. kutatói arra voltunk kíváncsiak, hogy ez valóban igaz-e, azaz egyrészről van-e átfedés a netadó elleni tüntetés résztvevői és a politikai pártok támogatói között; másrészről pedig hogy vajon ezek mellett mekkora szerep jut a különféle ügyeket felkaroló civil kezdeményezésű Facebook rajongói oldalaknak.

     

    Az első kérdés megválaszolásához a 2014-es országgyűlési és az önkormányzati választások során született politikai oldalak posztjaira adott felhasználói aktivitást mértük össze a netadóellenes tüntetés oldalával és a tüntetés eseményeivel. Pártonként a hivatalos és a legnagyobb követettségű rajongói oldalak posztjaira adott lájkokat elemeztük 2014. február 1­-e és április 15-e között és 2014. szeptember 1-je és október 14-e között, amiket összevetettünk a tüntetés fanpage posztjaira adott lájkokkal és az általa meghirdetett eseményekre érkezett visszajelzésekkel. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a tüntetés támogatói közül hány százalék volt aktív valamelyik párt vagy civil oldal rajongói oldalán az országgyűlési és az önkormányzati választások során.

    internetado.png











     [1. ábra - Az egyes pártok elkötelezett támogatóinak részesedése a netadó elleni tüntetés résztvevői közül]

     

    Eredményeink lényegében igazolják a híradások benyomásait: a tüntetés résztvevőinek 66%-a nem volt aktív a vizsgált pártoldalakon, ahogy azt az 1. ábrán láthatjuk. További 13%-uk bizonytalannak tekinthető, vagyis legalább két párt oldalán fejtett ki aktivitást. Ide tartozik a baloldali összefogás támogatóinak jó része is. A tüntetés mellett kiálló felhasználók körében a Jobbik volt a legerősebb mint egyértelmű pártkötődés: a tüntetés online résztvevőinek 8%-a fejezte ki tetszését kizárólag ezen párt oldalain. Ezt követi az Együtt-PM 6.5%-kal, a Fidesz-KDNP pártszövetség pedig 4%-ot tudhat magáénak az online térben aktív tüntetők közül. Az MSZP online közösségének elkötelezett tagjai csak 0.8%-át tették ki a tüntetők csoportjának. Legkisebb átfedő közösség a tüntetőkkel a 4K!-nak volt, a tüntetők mindössze 0.2%-ának tetszett tartalom a párt oldalán.

    internetado.png

    [2. ábra - A netadó elleni tüntetés és a választásokon meghatározó pártok összes szavazójának kapcsolódásai]

     

    Az, hogy a bizonytalan szavazók elsősorban a DK, az Együtt-PM és az MSZP szavazói közül kerülnek ki, remekül látható a teljes vizsgált populációt vizualizáló ábrából. A bal alsó összefüggő narancssárga csoport a Fidesz, a jobb alsó barna a Jobbik támogatóit, a lila pedig a netadó elleni tüntetés hű elkötelezettjeit ábrázolja. A zöld pontok jelölik az elsősorban az LMP-hez kötődő személyeket, míg a kékek az ellenzéki összefogás pártjainak támogatóit. (E három párt a hálózat elemzése alapján került közös klaszterbe modularitásuk alapján.) Utóbbi kettő csoport erősen fragmentált, míg a Jobbik, a Fidesz és a netadó elleni tüntetés tábora alapvetően egységes támogatói csoporttal rendelkezik, amelynek csak egy kis része válik el ettől.

     

    A második kérdéshez a pártoldalakhoz még hozzávettünk pár civil-jellegű kezdeményezés rajongói oldalát, amelyek az elmúlt időszakban utcára tudtak vinni tömegeket.

    internetado.png

    [3. ábra - Az egyes pártok és civil kezdeményezésű oldalak elkötelezett támogatóinak részesedése a netadó elleni tüntetés résztvevői közül]

     

    Ez esetben kicsit árnyalódik a kép: a tüntetés résztvevőinek 61%-a még így sem volt aktív a vizsgált párt- és civil oldalakon, 18%-uk pedig bizonytalan, azaz legalább két párt vagy civil rajongói oldalon fejtett ki aktivitást. A tüntetés mellett kiálló felhasználók körében továbbra is a Jobbik volt a legnépszerűbb: a tüntetés online résztvevőinek 6.9%-a fejezte ki tetszését kizárólag ezen párt oldalain. Ezt követi a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 4.4%-kal, majd a Fidesz-KDNP pártszövetség 3.3%-kal. Ebben a felállásban az Együtt-PM és az Egymillióan a magyar sajtószabadságért oldalak tudták megközelíteni a 2%-os szintet. (Az Együtthöz is kapcsolódó felhasználók száma valószínűleg azért esik vissza a második elemzésre, mert sok felhasználón osztoznak.) A Civil Összefogás Fórum érte el a legkevésbé meglepő eredményt: az internetadó elleni tüntetések elleni felvonulás gondolatát is felvető szervezet támogatóinak kevesebb mint egy tízezred része tűnt a vizsgált tüntetések támogatójának a Facebook rajongói oldalak elemzése alapján..

     

    Összességében a tüntetés olyan tömeget mozgósított, amely korábban nem volt aktív politikailag az interneten, legalábbis nemigen tudott azonosulni egyik párt mondanivalójával sem (bár a tüntetés résztvevői számára leginkább a Jobbik emelkedik ki mint preferált párt). Sőt, egyik civil-jellegű kezdeményezés sem tudott olyan témát ajánlani, ami ezt a tömeget érdekelte volna. A tüntetés szervezői egy olyan réteget tudtak megszólítani és aktivizálni, amely tagjait a pártpolitika és bármi olyan téma, ami utcai megmozdulásokat indított el hidegen hagyott (eddig).

     

    Módszertan

    A Facebook-on alkalmazott módszertanunk nem azt nézi, hogy hányan lájkolják egyes politikusok, pártok oldalait, ez az információ ugyanis nem tudja megmutatni a valódi dinamikákat és az aktivitások mértékét. Ehelyett ­a pártok rajongói oldalainak posztjaira érkezett like-ok számát veszi alapul – ahogy azt a Maven7 korábbi magyar politikai kutatásai során tette.

     

    Jelen elemzésünk összességében 773,153 felhasználó aggregát aktivitását tartalmazza.

     

    További információ, sajtókapcsolat:

    Blau Zsuzsanna
    marketing kommunikációs vezető
    zsuzsanna.blau@maven7.com
    +36 30 210 4830

     

    Szólj hozzá!

    2014.07.16. 14:21 ntwrk.blog

    A Maven7 bemutatja vadonatúj közösségelemző termékcsaládját.

    Címkék: hálózat social network szociális hálózat közösségi média hálózatkutatás barabási barabási albert lászló diktio labs

    A Diktio Labs célja a marketing szektor átformálása, mégpedig azáltal, hogy széles körben teszi elérhetővé a hálózatkutatás legújabb módszereit.

     

    A Maven Seven Hálózatkutató Zrt. (Maven7), a világ egyik vezető hálózatkutatással és adatbányászattal foglalkozó cége bemutatja legújabb online közösség- és véleményvezér-feltérképező termékcsaládját, a Diktio Labs™-et.


    Az új brand a digitális kampányok tervezési folyamatába integrálja a hálózattudományt, és hatékonyabbá teszi a marketing szakemberek munkáját. A Diktio Labs megoldásainak köszönhetően először állhat a kommunikációs kampányok rendelkezésére egy sor hálózattudomány által vezérelt innovatív és költséghatékony tervezési eszköz.
    A Diktio Labs adatközpontú megközelítése szöges ellentétben áll a leggyakrabban használt mennyiségi monitoring eszközökével. A hagyományos módszerekkel a kampányok utólagos hatásait elemzik, mint például az emberek véleményének alakulását, beszélgetéseket a témában, vagy viselkedésbeli változásokat. Ezzel szemben a Diktio Labs célja a rejtett hálózatok, struktúrák, kapcsolatok, valamint az egyéni és csoportos magatartás feltérképezése, mindezt pedig a kutatás megrendelője által kért szempontok szerint végzik az elemzők (problémák, meggyőződések, preferenciák, szokások, magatartás, stb.). Az algoritmusok és adatbányászati eszközök teljes mértékben kampányra szabhatók, ezáltal is olyan információt és betekintést nyújtva, ami eddig elérhetetlen volt.


    Chris Dobson, a Diktio Labs piaci stratégiája mögött álló kommunikációs szakember szerint "A modern vállalatoknak jobban meg kell ismerniük fogyasztóik online információgyűjtési szokásait, hogy versenyképesek maradhassanak".
    "Rengeteg pénz folyik el a digitális és a hagyományos marketing terén tett próbálkozások és kudarcok miatt, ennek pedig legnagyobb része teljesen felesleges kiadás. A technika segítségével ma már képesek vagyunk – számtalan szempont alapján – azonos érdeklődésű közösségeket elhatárolni, és ezáltal bármilyen kampányt, legyen az marketing, politikai vagy közösségi kampány, eredményesebbé és pontosabbá tenni. Akik nem ismerik fel a hálózatkutatás adta üzleti lehetőségeket, hamarosan nagy hátrányba kerülhetnek."
    A Maven7 egyik társalapítója, a bostoni Northeastern University professzora, Barabási Albert-László a hálózatkutatás világszerte ismert és elismert úttörője . Szerinte is eljött az ideje annak, hogy a marketing teljes mértékben kihasználja a hálózattudomány által nyújtott lehetőségeket. “Mindennapjainkban menthetetlenül komplex rendszerek vesznek minket körül, kezdve a társadalmunkkal, a számítógépeken és telefonokon át, egészen az agyunkban fellelhető milliárdnyi neuronok hálózatáig. Ezek a rendszerek, bár első látásra véletlenszerűnek tűnhetnek, mégis végtelen szabály és rendszer szerint épülnek fel, melyeket megérthetünk, számszerűsíthetünk, megjósolhatunk, és akár irányíthatunk is. Mutasson egy marketingest, aki ne szeretné megismerni és felhasználni mindezt!”


    A Diktio Labs termékei szinte minden nyelven elérhetők, és már több mint 15 országban bizonyítottak, köztük például Kolumbiában, Kínában, Mexikóban, Oroszországban, Nagy-Britanniában, az USA-ban és természetesen Magyarországon is. Az egyes projektekre és ügyfelekre szabott algoritmusok biztosítják a hagyományos módszerekét jóval meghaladó pontosságot és hatékonyságot.

    Loreal_termekkapcsolatok_vizualizacioja_maven7.PNG


    A Maven7-ről
    A Maven7 az üzleti döntéshozókat segíti azáltal, hogy nagy mennyiségű, nehezen értelmezhető adatokat elsősorban hálózatos megközelítéssel, döntéstámogatásra közvetlenül alkalmas tudássá alakít át. A vállalat a hálózatkutatás és az adatbányászat módszertanaira alapuló saját fejlesztésű eszközeivel végez elemzéseket a szervezetfejlesztésben, gyógyszeriparban, médiában és még számos más területen.


    A Diktio Labs-ről
    A Diktio Labs teljesen új szintre emeli a marketinget: a célozhatóság és hatékonyság javításával lehetővé teszi, hogy már a kampány indulása előtt ismertté váljanak azok, akik pozitívan fogadják majd az üzeneteket, illetve azok, akik befolyásuk által jóval nagyobb közönséget tudnak megszólítani. A Diktio Labs nem csak közvetlenül végfelhasználókkal, de marketing ügynökségekkel és tanácsadókkal is együttműködik, hogy technológiájával minél több integrált kampányhoz járulhasson hozzá.

    Szólj hozzá!

    2014.04.03. 11:38 ntwrk.blog

    Lehull a lepel – kampánycsata az online térben

    Címkék: magyar politika politikai elemzés Jobbik MSZP LMP Fidesz Gyurcsány Ferenc Mesterházy Attila Bajnai Gordon Political Capital online politika Maven7 Simon-ügy Facebook elemzés kormányváltó összefogás

    A hétvégén választ Magyarország. A magyarok közösségi térben fellelhető politikai aktivitásával kapcsolatos több hónapnyi folyamatos kutatásunk után ezúton prezentáljuk a választások előtti utolsó elemzésünk eredményeit.

    A Political Capital politikai elemző intézettel együttműködésben február-márciusban is átfogó Facebook-kutatást végeztünk a főbb magyarországi pártok közösségi oldalon zajló kampányáról, illetve politikai erőviszonyaikról.

    Pártlistadömping, „bizniszpártok”, Simon-ügy, a Jobbik megerősödése, március 15-e, Paks – az elmúlt hetekben ezek a témák határozták meg leginkább a politikai napirendet az online térben is. A kampány finisébe érve soha nem látott mértékben növekedett az aktivitás a pártokhoz tartozó Facebook oldalakon. Mind a pártok online kommunikációját tekintve, mind a felhasználók körében jóformán megkétszereződött a facebookos politikai aktivitás a február közepe és március közepe közti időszakban.

    Maven7 politikai partok a Facebookon 2014-03.png

    A kutatás főbb megállapításai:

    • A Fidesz rendelkezik a legtöbb támogatóval az online térben, melyet szinte fej-fej mellett haladva követ a Jobbik és a baloldali választási szövetség.
    • Az MSZP-nek sikerült erősen megnövelnie online támogatói körét a vizsgált időszakban.
    • A Fidesz a Simon-ügy témaköre mentén tudott a leghatékonyabban mozgósítani, míg a Kormányváltó Összefogás a 8 pontos választási programjával.
    • Mesterházy Attila, Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc körülbelül ugyanannyi online támogatóval rendelkeztek a vizsgált időszakban.
    • A Kormányváltókra az LMP veszélyt jelenthet a még bizonytalan szavazók tekintetében, mivel az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt a két párt közös tábora.
    • A parlamenten kívüli pártok közül a 4K! és a Munkáspárt a legerősebb a Facebook-on.

     

    Teljes elemzésünk letölthető az onlinepolitikaielemzes.hu-n.

     

    1 komment

    2014.02.28. 13:29 ntwrk.blog

    Íme az első, alakzatban repülni képes önálló drónok!

    Címkék: kollektív mozgás vicsek tamás drónok autonóm drónok collmot repülő robotok quadkopterek

    Társalapítónk és akadémiai vezetőnk, Vicsek Tamás ismét a neves tudományos magazin, a Nature hasábjaira került. Legújabb projektjének keretein belül kutatócsoportjával a madarakhoz hasonló alakzatokban repülni képes, autonóm drónokat fejlesztettek ki.

    A Tamás koordinációja alatt futó, EU ERC által finanszírozott COLLMOT Robot Research (robotkutatási) Project egy ötéves program, mely a kollektív mozgás komplex szerkezetét és dinamikáját vizsgálja. A madarak (pl. galambok) viselkedésének megfigyelése alapján a magyar kutatók olyan, a kollektív mozgás szabályait követni képes, önszerveződő drónokat hoztak létre, melyek központi irányítás nélkül, GPS-nyomkövető és rádiójelek használatával képesek rajba rendeződni. A négyrotoros "quadrokoptereket" a maximális eredményhitelesség érdekében nyílt terepen tesztelték. "Arra a következtetésre jutottunk, hogy ha meg akarjuk érteni az állatok kollektív mozgásának alapvető mechanikáját, akkor robotokat kell építenünk - repülő robotokat", mondta Tamás.

    A videón jól látható az is, hogy a magyar drónok szűk helyeken is képesek rendezetten áthaladni. Ilyen esetekben sem ütköznek egymásnak, hanem lebegve kivárják míg sorra kerülnek.

    Szólj hozzá!

    2014.02.25. 15:52 ntwrk.blog

    Fejlesztőket keresünk!

    Címkék: munka állás fejlesztő maven7

    DreamJob.jpeg

    Világhírű tudósok, fiatal tehetségek, inspiráló környezet Budapesten, a hálózatkutatás szülőföldjén.
    Álmodoztál valaha arról, hogy a legújabb technológiai megoldásokon dolgozz, hogy valami újat és egyedit alkoss egy sokak számára szinte még ismeretlen, ám nemzetközileg is egyre inkább elismert és feltörekvő tudományos területen?

    Ha szereted a startup cégek dinamikus működési stílusát és rajongsz a hálózatokért, akkor nálunk a helyed!
    Mi büszkék vagyunk munkatársaink sokszínűségére, és úgy gondoljuk, minden új színfolt csak még érdekesebbé és szövevényesebbé teszi a mi saját hálózatunkat!

    Ha égsz a vágytól, hogy valami újba vágd a billentyűzeted és felpörgesd az agytekervényeidet, kattints ide és fejtsd meg a rejtvényt, hogy jelentkezhess!

    Szólj hozzá!

    2014.02.21. 17:06 ntwrk.blog

    A FirmNet Online mától OrgMapper lett

    Címkék: SaaS OrgMapper FirmNet Online szervezetdiagnosztika hálózatelemző szoftver

    Online szervezetdiagnosztikai eszközünk, a FirmNet Online név- és arculatváltáson ment keresztül, és mától hivatalosan is OrgMapper lett.

    Az új név szerintünk jobban összpontosít a szoftverünk által nyújtott szolgáltatás esszenciájára, és egyetlen szóban fogalmazza meg azt a mögöttes módszertant, melyet termékünk a felhasználói számára elérhetővé tesz. 

    Katt az orgmapper.com honlapjának megtekintéséhez.

    Szólj hozzá!

    2014.02.20. 15:41 ntwrk.blog

    Hivatalos sajtóközlemény cégünk életének legújabb történéseiről...

    Címkék: befektetés hálózatkutatás SaaS Startup Maven7 Maven Seven Primus Capital Bruckner Zoltán OrgMapper szervezeti diagnosztika

    A Primus Capital a Maven7 növekedésébe fektet

    Budapest – Boston
    A Primus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. több mint 170 millió forintot fektetett be, és ez által kisebbségi részesedést szerzett a Maven Seven Hálózatkutató Zrt.-ben (Maven7). A tőkebefektetés révén a négy éve működő, és a nemzetközi piacon is egyedülálló, hálózatkutatáson alapuló elemzéseket és szolgáltatásokat nyújtó hazai vállalkozás továbbfejleszti és a nyugat-európai, valamint tengerentúli piacokra viszi OrgMapper elnevezésű szoftverét, média- és gyógyszeripari hálózatelemzési szolgáltatásait, illetve megerősíti amerikai leányvállalatának értékesítési tevékenységeit.

    A hálózatkutatás legújabb eredményeinek és innovációinak üzleti alkalmazásba ültetésével foglalkozó Maven7 alapító tagjai között olyan nemzetközileg elismert kutatók állnak, mint Barabási Albert-László (Northeastern és Harvard Egyetem) és Vicsek Tamás (Magyar Tudományos Akadémia, ELTE), akik méltán biztosítják a cég megalapozott tudományos hátterét.

    A Maven7 az üzleti döntéshozókat segíti az által, hogy nagy mennyiségű, nehezen értelmezhető adatokat elsősorban hálózatos megközelítéssel, döntéstámogatásra közvetlenül alkalmas tudássá alakít át.

    A vállalat saját fejlesztésű online Software as a Service (SaaS) platformja, az OrgMapper lehetővé teszi felhasználói számára, hogy a hálózatkutatás és az adatbányászat módszertanainak segítségével elemzéseket végezhessenek a szervezetfejlesztésben, gyógyszeriparban, médiában és még számos más területen.

    A Maven7 a Primus Capital 10. befektetése. "Nemzetközi versenyképesség és végrehajtás hazai fizikusok és mérnökök tudására építve – ez a Maven7 és a Primus üzleti megközelítése is. Büszkék vagyunk, hogy egy ilyen gyorsan növekedő céggel és ilyen nagyszerű szakemberekkel dolgozhatunk a közös célok érdekében", tette hozzá Bruckner Zoltán, a Primus Capital befektetési igazgatója.

    Szólj hozzá!

    2014.02.14. 13:50 ntwrk.blog

    Dübörög a kampány – az online térben is

    • Érdekel, hogyan alakul a politikai helyzetkép a Facebookon?
    • Szeretnéd megtudni, hogy melyik párt mekkora tényleges bázissal bír a közösségi médiában?
    • Vajon a paksi atomerőmű bővítéséről szóló megállapodás, vagy a baloldali összefogás kinek hozott több aktív támogatót a Facebookon januárban?

    Kutatásunkban ezekre a kérdésekre adunk választ egy új módszertan alapján, ahol a felhasználók tényleges online aktivitását vizsgáljuk!

    Maven7 politikai elemzes.png

    A diagram a pártok egyirányú Facebook támogató-számának 2014. januári ingadozásait ábrázolja különböző online és offline eseményekkel összevetve.

    A teljes elemzés letöltése itt lehetséges.

    Korábbi kutatásaink eredményei pedig az onlinepolitikaielemzes.hu oldalon olvashatók vissza. Kellemes böngészést!

    Szólj hozzá!

    2014.02.10. 13:12 ntwrk.blog

    Kollégákat keresünk!

    view_from_maven7_budapest_office_1392033929.jpg_560x431

    Inspirálnak a kihívások, és szeretnél egy izgalmas cégnél, kreatív környezetben dolgozni?
    Tetszik a fenti kép? Mert ez a kilátás vár majd margitszigeti irodánkból... :)

    Olyan sikerre szomjazó, elszánt kollégákat keresünk, akik szenvedéllyel viseltetnek termékeink iránt, és akiknek egyaránt fontos a csapatmunka, valamint az egyéni elismerés.

    Mi megkérdőjelezzük a hagyományos bölcsességet, és hisszük, hogy nincs lehetetlen. És te?

    Betöltésre váró pozícióink az alábbi oldalon érhetőek el.

    Szólj hozzá!

    2013.12.10. 11:26 ntwrk.blog

    Kövesd élőben az online politikai háborút! - onlinepolitikaielemzes.hu

    Címkék: politika facebook political capital választási kampány maven7 politikai elemzés hálózatelemzés online politika

    A blog olvasói nyilván emlékeznek töretlen népszerűségű politikai elemzésekkel foglalkozó nyári sorozatunkra, ahol a Twitteren csiripelő politikusoktól, a fesztiválozási szokásokon keresztül egészen a baloldali összefogás elemzéséig rengeteg érdekességre kitértünk. Korábbi cikkeinket ezúton referenciaként felhasználva, büszkén prezentáljuk az onlinepolitikaielemzes.hu oldalunkat, ahol folyamatában követhetőek az aktuálpolitikai események.

    Aktuális elemzésünk és interaktív grafikonjaink az október havi politikai aktivitást veszik górcső alá. Interaktív felületünkön mindenki kedvére válogathat több mint 500 politikai tartalmú Facebook rajongói oldalból, hogy a számára legrelevánsabb statisztikákat elemezhesse.

    politikai partok halozata facebookon - Maven7.png

    Oldalunkon a Political Capitallal közösen készített ingyenes összefoglaló tanulmány, illetve egy megvásárolható riport is elérhető. Az október hó adataira épülő jelentés a pártokhoz kötődő felhasználók hálózatos kapcsolódásairól, az egyes pártokhoz tartozó kedvelői táborokról és azok hónapon belüli dinamikus változásairól, a táborok közti online aktivitásbéli különbségekről, valamint a pártok oldalainak egymáshoz való kapcsolódásáról is tartalmaz információkat.

    Bővebb részletek az onlinepolitikaielemzes.hu oldalon.

    Jó böngészést!

    Szólj hozzá!

    2013.12.03. 10:17 ntwrk.blog

    A "big data"-tól az információig az egészségügyben

    Címkék: konferencia egészségügy medical tribune hálózatkutatás maven7 big data hálózatelemzés maven seven Ruppert Péter big data elemzés BNO

    Nagy sikerű előadást tartott a Medical Tribune "Stratégia és taktika az egészségiparban - fókuszban az innováció hozzáadott értéke" elnevezésű konferenciáján Ruppert Péter, a Maven Seven Hálózatkutató Zrt. vezérigazgatója. A november 29-én rendezett találkozó keretein belül Ruppert a hatékony intézményi ellátás elemzési lehetőségeiről prezentált.

     

    Az előadás tartalmáról röviden:

    Az egészségügy igen komplex rendszerében fellelhető óriási mennyiségű fekvőbeteg-adatot hálózatkutatási módszerekkel vizsgálva kielemeztük, hogy

    • mely betegségek között lelhető fel szoros együttjárás, illetve
    • mely betegségekre jellemző hasonló populációs mintázat.

     

    Az egyes betegségek idősoros korfái alapján megállapítottuk, hogy mely betegségek populációs mintázatai függnek össze az életkorral és nemi eloszlással, majd ezen idősoros adatokkal és a KSH populációs prognózisai alapján becslést tettünk az esetszámok jövőbeni alakulására.

    Számításaink alapján például a 75 évnél idősebb fekvőbetegek száma a 2012-ben rögzített 175,000-ről 2028-ra kb. 240,000-re nő majd, az elkövetkezendő 50 év legnagyobb mértékű (1000 fölötti) "negatív" esetszám változásai pedig néhány szüléssel kapcsolatos betegségnél fognak jelentkezni.

    75 feletti betegszam valtozas elorejelzes - Maven7.png



    További információért a témában az info@maven7.com e-mail címen léphet velünk kapcsolatba.

    Szólj hozzá!

    2013.10.30. 17:23 ntwrk.blog

    Támadnak a hálózatok! -ötrészes hálózatos sorozat indul a Spektrumon

    Címkék: tv spektrum lévay balázs barabási albert lászló behálózva

    Terrorista sejtek, szervezetek, vírusok, közlekedés és még számos hálózatosan értelmezhető rendszert mutat be a Behálózva című ötrészes sorozat, mely november 2-án szombaton debütál a SpektrumonA műsort a Dob+Basszusból megismert Lévai Balázs és a blog olvasói számára vélhetően nem ismeretlen Barabási Albert-László vezetik.

    Halo1.jpg

    Kiknek ajánljuk?

    • Akiket érdekel a hálózatkutatás (jó helyen jársz, érdemes régebbi cikkeinkbe is beleolvasnod!)
    • Akik mindig vonzódtak a tudomány modern alkalmazási területeihez
    • Akik szeretnék megtudni, hogy miképp kapcsolódik a szalonna a fizikához
    • Akik tudományos igényű, de szórakoztató műsorra vágynak
    • Akik nem hiszik, hogy Karinthy látta a jövőt

    Mire ne számítsunk?

    • Bonyolult matematikai levezetésekre
    • Nehezen érthető, kétségbeejtően tudományos fejtegetésekre
    • Unalmas, középkori módszertanokra

    behalozva_02.jpg

    A téma mellett az időzítés is remek, hiszen a műsor szombatonként délután 4-kor kezdődik, így a hétvégi buli előtt még pont belefér egy kis ismeretbővítés!

    Szólj hozzá!

    2013.10.15. 11:19 ntwrk.blog

    Politikamentes övezet - Wikipedia, az objektív közösség?

    Címkék: politika hálózat wikipedia közösségi média bejósolhatóság

    A magyar politika közösségi média jelenlétét bemutató sorozatunkban bebizonyosodott, hogy @dajcstomi az egyetlen Twitteren aktív politikus hazánkban, a baloldal hatalmas kesze-kusza hálózatba tagozódik a Facebook oldalak alapján, és a Jobbik csak egy lépésre van Álmos Vezértől vagy Petőfitől.

    Legújabb cikkünkben a Wikipédia politikai tartalmú oldalait vettük górcső alá. A tudományos világ Wikipédia lázban ég - bejósolhatóság, big data, publikus források, és így tovább. Bomba mód robbantak az utóbbi hónapok Wikipédia adatokra épülő cikkei – mozifilmek bevételeit jósolták be Kertész Jánosék, a német és az iráni választások eredményeit jelezték előre Taha Yasseriék látogatottsági adatok alapján.

    Kíváncsiak voltunk, hogy a magyar Wikipédia hozza-e ugyanazokat a mintázatokat, mint a nagyvilágé, ezért politikai témájú oldalakkal kezdtük az elemzésünket. Első szárnypróbálgatásunk során nem akartunk a jól bevált egyedi vizitorok számára idősorokat illeszetni, inkább az oldalak közötti kapcsolatokat ragadtuk meg hálózatokkal. Látható-e valamilyen felhasználói viselkedés az oldalak szerkesztőit vizsgálva? Vajon mennyire mások szerkesztik Orbán Viktor hivatalos oldalát mint Gyurcsány Ferencét? Látszódik-e az örök bal-jobb ellentét a wikipédisták szerkesztési habitusai alapján?

    halozat_nodefontsize_edits_nodeelsize_views_partycolor_shape_partypeople.png

    Az első ábrán magyar politikusok és pártok hivatalos Wikipédia oldalai láthatóak. Két oldal akkor van összekötve, ha szignifikánsan nagy a közös szerkesztők száma, az élvastagság a közös szerkesztők száma szerint vastagodik. A pontok mérete a napi egyedi látogatók számát, a feliaratok mérete a szerkesztések számát mutatja. A pontok színe a párthovatartozást, az alak a pártokat (négyzet), illetve a politikusokat (kör) különbözteti meg.

    A hálózat ránézésre kissé ellentmond várakozásinknak, de amennyiben belegondolunk a Wikipédia működésébe, logikussá válik a struktúra. A hálózat közepén erős kapcsolatokkal összekötve baloldali politikusok helyezkednek el, nekik nagy mértékben azonos a szerkesztőtáboruk. Közülük Gyurcsány Ferenc és Bokros Lajos oldalát szerkesztették a legtöbben. Érdekes, hogy Orbán Viktor nincs benne ebben a klaszterben, neki inkább egyedi, de roppant aktív szerkesztőtábora van. Oldalmegtekintések számát tekintve Orbán Viktor, Gyurcsány Ferenc és Vona Gábor állnak a dobogón. Szintén meglepő, hogy sem Orbán Viktor, sem Vona Gábor oldala nincs összeköttetésben a pártjáéval, mindkét oldal csak más politikusokhoz kapcsolódik, gyengén.

    Ennek a meglepő szerkezetnek az oka a Wikipédia működésében kereshető: „a Wikipédiát világszerte több ezer önkéntes tudós, érdeklődő, diák és általában értelmes ember írja, akik rábukkantak a hálón, és látván, mi folyik itt, s milyen könnyű cikket készíteni, úgy döntöttek, tudásuk egy részét közkinccsé teszik. E résztvevők a wikipédisták.” Mivel a Wikipédia nem esett még teljesen a politikai marketing áldozatául, ezért hihetünk abban, hogy az aktív magyar Wikipédia szerkesztők tábora nem (csak) politikai célok által vezérelve szerkesztette az egyes politikusok és partook oldalait, ezért nem látszik a hagyományos bal-jobb törésvonal.

    A pártok elhelyezkedése azért már jobban hasonlít a Facebookon látott struktúrákhoz, a Jobbik perifériálisan helyezkedik el, egyedül a KDNP-hez kapcsolódik, átlagon felüli szerkesztési gyakorisággal, mely a párt fiatalok általi támogatottságával és az online térbeli kiemelkedő aktivitásával magyarázható. A Jobbik oldala a legtöbbet látogatott oldal a pártok között. Meglepő  a KDNP viszonylag magas szerkesztési aránya, valamint  Fidesz relatíve alacsony látogatottsága. A felhasználók egyértelműen a politikusokra keresnek rá inkább, mintsem a pártokra. A hálózat jobbolalán látható a baloldali ellenzék – MSZP, 4K, DK, Milla –, közülük egyértelműen az MSZP emelkedik ki, mind látogatottságban, mind szerkesztési aktivitásban. Érdekes, hogy az Együtt 2014 és a Szolidaritás már a hálózat másik részén található, és nincs közöttük kapcsolat.

    Úgy tűnik, a Wikipédia szerkesztők jóval elhivatottabbak annál, mintsem politikai nézeteik felülírják szerkesztési szokásaikat, bár a pártok esetén érzékelhető némi megosztottság. A fenti hálózat a 2007 óta keletkezett összes látogatottsági és szerkesztési adatot magába foglalja, ám nyilván nem elhanyagolható az időbeni dinamika. Következő cikkünkben azt vizsgáljuk, hogy milyen gyorsan reagál a hazai internetes közönség az aktuálpolitikai eseményekre a látogatottsági adatok alapján.

     VO

    27 komment · 6 trackback

    2013.09.04. 11:52 ntwrk.blog

    Junior média elemző kerestetik!

    SZÍNESÍTSD HÁLÓZATUNKAT!

     

    A Maven Seven Hálózatkutató Zrt. pörgős elemző csapata keresi legújabb tagját! Ha meguntad a kutatócégek diagrammjait, és valami színesebbre, innovatívabbra vágysz, élsz-halsz a hálózatokért, nem ijedsz meg a statisztikától, és szereted a startup cégek dinamikus működését – nálunk a helyed! Cégünk a hálózatkutatás terén elért tudományos eredményeket hasznosítja az üzleti életben a szervezetfejlesztéstől a gyógyszeriparon át egészen a média világáig.

     i-want-you.jpg

    Mi vár rád?

    • Napi médiafigyelés  (médiatartalmak átolvasása, kódolása) és az erre épülő anyagok elkészítése
    • Statisztikai elemzések, hálózatok vizualizálása
    • Közösségi média elemzések (Twitter, Facebook)
    • Kapcsolat a világ leghíresebb hálózatkutatóival (Barabási Albert-László, Vicsek Tamás)

     

    Jelentkezz, ha az alábbiak jellemzőek rád:

    • Számunkra releváns alapszakon egyetemi tanulmányaidat már befejezted (pl.:szociológia, statisztika, pszichológia, marketing, közgazdaságtan, kommunikáció)
    • Precizitás, alaposság és kitartás
    • Gyorsan tanulsz, vannak önálló ötleteid és inspirálnak az új feladatok
    • Magabiztos angol ÉS spanyol nyelvtudás (prezentációk írása, spanyol nyelvű közösségi médiás projektekben asszisztencia)
    • Az egyetemen nem csak megúszni akartad a statisztika órákat (próbák, eljárások ismerete)
    • Jó barátod az Excel, esetleg más adatbáziskezelő szoftverek
    • Nyitott szemmel jársz a nagy internetes világban

    Előnyt jelent, ha:

    • Foglalkoztál korábban hálózatkutatással, de mindenképpen szeretnél elmélyedni benne
    • Dolgoztál korábban média figyelőnél, vagy foglalkoztál közösségi média elemzésekkel
    • Nem ijedsz meg a váratlan helyzetektől
    • Nem tartod az ördög vívmányának a Python-t (mi ugyanis ebben programozunk), talán még bele is olvasnál egy-két tutorialba

     

    GYIK

    Jelentkezzek, ha most még iskolába járok?

    Ha tudsz teljes munkaidőt vállalni igen, egyébként ajánljuk figyelmedbe gyakornoki programunkat.

    Tényleg fontos az angol és spanyol nyelvtudás?

    Igen. Munkáink egyre nagyobb része nemzetközi partnereken keresztül történik, ezért velük folyamatosan kell szóban és írásban is kommunikálni.

    Napközbeni kikapcsolódás?

    A)      Csocsó a csapattal

    B)      Kávé a Duna parton

    C)      Mókuslesés...

    Reggeli kávé van?

    Nespresso. What else? :)

    Mit ajánlunk?

    • Próbaidő, és ha jól teljesítesz főállású munkavégzés, versenyképes fizu
    • Fiatalos csapat: select avg(életkor) from csapat == 30 alatt
    • Baromi jó munkakörnyezet: Dolgoztál már hotelben? Mi a szigeten vagyunk a Danubius Hotel épületében! :)
      Hétfői megbeszélések a parkban!
    • Szakmai kihívás, érdekes problémák
    • Fejlődési, előrelépési lehetőség,
    • Járhatsz bicikivel:)

    Ha égsz a vágytól, hogy hálózatokkal foglalkozz és felpörgesd az agy-tekervényeid, ne habozz, küldd el önéletrajzodat és angol nyelvű motivációs leveledet a judit.santha@maven7.hu címre, még ma !!!

    Jelentkezési határidő: 2013. szeptember 17.

    Szólj hozzá!

    2013.08.28. 15:45 ntwrk.blog

    Baloldali miniszterelnök-jelöltek pár(t)harca Facebook-on - Dönthetnek a számítógépes like-ok?

    Címkék: politika facebook like bajnai mesterházy mszp vs együtt

    Összecsaptak a hullámok a baloldali ellenzék feje felett, mióta Bajnai Gordon előző hét pénteken bejelentette javaslatát, miszerint az MSZP és az Együtt-PM közös miniszterelnök-jelöltjéről az országos reprezentatív közvélemény-kutatások adatai alapján kellene dönteni. A felvetésre az MSZP úgy reagált, hogy a közvélemény-kutatások adatainak felhasználása helyett előválasztásokat kellene tartani, amelyben a választópolgárok maguk dönthetnék el, hogy kit jelölnének miniszterelnök-jelöltnek. A felek a vitás kérdés eldöntéséről ma délután fog tárgyalni az MSZP. Mesterházy Attila egy nyilatkozatában arról beszélt, hogy a kérdésben nem a közvélemény-kutatási adatoknak, vagy a „számítógépes like-oknak”, hanem a választópolgárok kell döntenie. Vajon tényleg nem számítanak a like-ok az eredményben? Erre próbálunk választ keresni a ebben cikkben!

    Screen Shot 2013-08-28 at 3.50.21 PM.png

    Az online népszerűség vizsgálatához a két potenciális miniszterelnök-jelölt hivatalos Facebook oldalain a hozzászólok aktivitását néztük meg az elmúlt egy hetes időszakban, amely során kirobbant a konfliktus a két  párt között. Már a rajongói oldalak legszembetűnőbb statisztikája, a like-ok száma alapján is látszódnak a különbségek. Bajnai Gordon majdhogynem dupla annyi like-kal rendelkezik mint Mesterházy Attila, az előbbi 63 304, utóbbi 39 140 felhasználó like-kal rendelkezik. Az elmúlt egy hét adatait nézve Bajnai oldalán összesen 9 631 ember beszélt, kommentelt, like-olt posztokat, Mesterházy oldalán ez a szám összesen 8 569.

    vitaelet_like.png

    Az első ábrán Mesterházy és Bajnai oldalán napi bontásban az új like-ok számának alakulását láthatjuk az elmúlt egy hétben. Jól látható, hogy Bajnai bejelentése óta az MSZP elnökének népszerűsége növekedésnek, míg az Együtt-PM vezetőjének népszerűsége valamelyest csökkenésnek indult a relatíve magas kezdőpontról.

    vitaelet_talk.png

    Az oldalakon való felhasználó aktivitás változásáról szintén azt mondhatjuk, hogy a két Facebook oldalon az aktivitás közeledett egymáshoz. A vita kezdetétől Bajnai oldalán egyértelműen csökkent az aktivitás, míg Mesterházyhoz köthető aktivitás enyhén növekedésnek indult. Ennek az eredménye az lett, hogy a vizsgált időszak végére hasonló szinten stabilizálódott a felhasználó aktivitás mindkét politikusnál.

    Összességében azt mondhatjuk, hogy az elmúlt egy hét csökkenése ellenére az online térben Bajnai Gordon még mindig jóval népszerűbb, mint Mesterházy Attila, bár az utolsó egy hét adatait figyelembevéve látszik, hogy Mesterházy likejainak száma növekedésnek indult, és az oldalaikon való aktivitásban is összeért a két politikus. Vajon számításba veszik a felek az online népszerűséget is a mai tárgyaláson?

    Félix Anikó, Tajti András

    1 komment

    2013.08.27. 17:22 ntwrk.blog

    Termékfejlesztő/Product Ownert keresünk!

    TERMÉKFEJLESZTŐT/PRODUCT OWNERT KERESÜNK

     SZÍNESÍTSD HÁLÓZATUNKAT!

     

    A Maven Seven Hálózatkutató Zrt. pörgős csapata keresi legújabb tagját! Ha szeretnél a Margitszigeten dolgozni egy fiatal csapatban változatos feladatokon és jó vagy a problémamegoldásban, nálunk a helyed! Cégünk a hálózatkutatás terén elért tudományos eredményeket hasznosítja az üzleti életben a szervezetfejlesztéstől a gyógyszeriparon át egészen a média világáig.

    A FirmNet Online (FNO) egy szervezetfejlesztési tanácsadók részére kifejlesztett webes eszköz, amely gyors és hatékony hálózatkutatási projektek lebonyolítását teszi lehetővé (részletek: www.firmnetonline.com). A FirmNet Online „gazdáját” keressük, aki fejleszti és menedzseli az eszközt, a módszertant és  az FNO-t használó tanácsadó közösséget

     

    Mi vár rád?

    • FNO nemzetközi képzés tananyagainak, módszertanának a kidolgozása (e-learning, video, online seminar, etc.)
    • FNO módszertan fejlesztése (újabb kutatási eredmények keresése, összegzése, beépítése)
    • FNO képzések megtartása (eleinte asszisztensként, későbbiekben önállóan)
    • Módszertani és szakmai támogatás FNO projektek mellé tanácsadók részére
    • FNO esettanulmányok gyűjtése, kezelése, megosztása a közösséggel.

     

    Jelentkezz, ha az alábbiak jellemzőek rád:

     

    • Min. 1-2 éves releváns munkatapasztalat (szervezetfejlesztés, kutatás, képzés, tanácsadás)
    • Gyorsan képes vagy elmélyülni egy új szakterületben. Megérteni és összefoglalni a lényeget nagymennyiségű, új információk alapján.
    • Kreatív és proaktív vagy
    • Jól fogalmazol írásban és jól kommunikálsz
    • Magabiztos angol nyelvtudás írásban és szóban (Nemzetközi partnerekkel való kommunikáció miatt lényeges)
    • Nyitott szemmel jársz a nagy internetes világban

     

    GYIK

     

    Jelentkezzek, ha most még iskolába járok?

    Ha idén diplomáztál és van legalább egy év munkatapasztalatod, igen.

     Tényleg fontos az angol nyelvtudás?

    Igen. Munkáink egyre nagyobb része nemzetközi partnereken keresztül történik, ezért velük folyamatosan kell szóban és írásban is kommunikálni. Valamint az oktatási anyagok nyelve is angol.

    Napközbeni kikapcsolódás?

    A)      Csocsó a csapattal

    B)      Kávé a Duna parton

    C)      Mókuslesés...

    Reggeli kávé van?
    Nespresso. What else? :)

    Mit ajánlunk?

    • Fiatalos csapat
    • Kiváló munkakörnyezet: Dolgoztál már hotelben? Mi a szigeten vagyunk a Danubius Hotel épületében! :)
      Hétfői megbeszélések a parkban!
    • Nemzetközi partnerkapcsolatok
    • Szakmai fejlődési lehetőség,
    • Járhatsz biciklivel 

    Küldd el önéletrajzodat és angol nyelvű motivációs leveledet a hr@maven7.com címre, még ma.

     

    Jelentkezési határidő:

    2013. szeptember 2.

     

     

     

     

     

     

    Szólj hozzá!