Ma már el sem tudjuk képzelni hogyan nőttek fel nagyszüleink, akik számára az internet és okostelefonok világa gyakorlatilag teljesen idegen. Az ő korukban minden sokkal lassabb volt, sokkal több idejük volt a változásokhoz való adaptációra mint a mai rohanó világ társadalmának.
Ez a lassú haladás nem feltétlenül rossz dolog, ám ha az üzleti világban ragaszkodunk a konzervatív felfogáshoz, az gyakran az innováció és a szervezet növekedésének útjába állhat. Hagyományosan konzervatív iparágak nagy világmárkái gyakran tekintenek ellenszenvvel a social media platformokra, mert úgy gondolják, hogy több vesztenivalójuk van, mint amennyit profitálhatnak az „új média” felkarolásából.
Az igazság az, hogy a social media felületek egyre inkább esszenciális publikációs felületekké növik ki magukat, melyek nagy sebességgel és 24 órás aktivitással biztosítanak hatalmas elérést bárki számára.
A közösségi hálók olyan vírusmarketing lehetőségeket is kínálnak, melyek révén hatékony márkanépszerűsítő kampányok kivitelezhők a felhasználók sokkal célzottabb elérésével, mintha hagyományos média eszközöket használnánk. Ezek a metódusok a megosztási késztetésre és a közösségi élményre építenek.
Egy olyan tradicionálisanan konzervatív iparágban, mint a pénzügyi szektor, szintén találkozhatunk úttörőkkel. Ilyen az American Express példája is. A cég tisztában van vele, hogy a Facebook megosztások révén a felhasználók jóval több beszédtémát generálnak a vállalatról, mintha saját maguk hajtanának végre egy hagyományos kampányt. Az oldal követői által megosztott tartalmak, képek és linkek révén az AMEX Facebook oldalának aktivitása már meghaladja a 13 ezres számot. Ha ezt megszorozzuk a potenciálisan elérhető felhasználók számával ( AMEX oldal frajongóinak ismerősei) akkor több mint 3 millió emberhez juthat el információ az American Expressről. Minderre egy centet sem kellett költenie a vállalatnak azon kívül, hogy kiépítette a Facebook hálózatát és folyamatosan tölti fel oda a tartalmakat.
Az American Express Twitter profilját is használja, hogy híveivel érintkezzen, tartalmakat osszon meg, vagy válaszoljon a felhasználók kérdéseire. Tisztában vannak vele, hogy egy humoros, emlékezetes videóval képesek magukhoz kötni a felhasználókat és fogyasztói lojalitást alakíthatnak ki. Az ilyen videókat sokkal szívesebben osztják meg egymás közt a felhasználók mint egy sima szöveget.
Az AMEX számára az is fontos, hogy célcsoportját ott érje el, ahol az a leginkább koncentráltan van jelen. A LinkedIn 150 milliós felhasználói bázisa megfelelő platform a szakmabeliekkel való érintkezésre.
Az előbbi közösségi oldalak mellett a Youtube és Foursquare is fontos elem az American Express marketing stratégiájában, hiszen előbbin futótűzként terjedhetnek a különböző frappáns kisfilmek és vírusvideók, míg az utóbbin az AMEX kártyatulajdonosokat ösztönzik kártyájuk használatára, mellyel jelentős összeget spórolhatnak, ha a közelükben lévő partnerüzletekben vásárolnak bankkártyájukkal.