Információ, sajtókapcsolat:

Blau Zsuzsanna
marketing kommunikációs vezető
zsuzsanna.blau@maven7.com
+36 30 210 4830

Friss topikok

Twitter

Kövess minket a Facebookon is!

Hálózatokhoz, hálózatkutatáshoz kapcsolódó információk, tanulmányok.

2012.05.16. 12:44 ntwrk.blog

Az American Express és a Social Media gyümölcsöző kapcsolata

 Ma már el sem tudjuk képzelni hogyan nőttek fel nagyszüleink, akik számára az internet és okostelefonok világa gyakorlatilag teljesen idegen. Az ő korukban minden sokkal lassabb volt, sokkal több idejük volt a változásokhoz való adaptációra mint a mai rohanó világ társadalmának.

Ez a lassú haladás nem feltétlenül rossz dolog, ám ha az üzleti világban ragaszkodunk a konzervatív felfogáshoz, az gyakran az innováció és a szervezet növekedésének útjába állhat. Hagyományosan konzervatív iparágak nagy világmárkái gyakran tekintenek ellenszenvvel a social media platformokra, mert úgy gondolják, hogy több vesztenivalójuk van, mint amennyit profitálhatnak az „új média” felkarolásából.

Az igazság az, hogy a social media felületek egyre inkább esszenciális publikációs felületekké növik ki magukat, melyek nagy sebességgel és 24 órás aktivitással biztosítanak hatalmas elérést bárki számára.

A közösségi hálók olyan vírusmarketing lehetőségeket is kínálnak, melyek révén hatékony márkanépszerűsítő kampányok kivitelezhők a felhasználók sokkal célzottabb elérésével, mintha hagyományos média eszközöket használnánk. Ezek a metódusok a megosztási késztetésre és a közösségi élményre építenek.

Egy olyan tradicionálisanan konzervatív iparágban, mint a pénzügyi szektor, szintén találkozhatunk úttörőkkel. Ilyen az American Express példája is. A cég tisztában van vele, hogy a Facebook megosztások révén a felhasználók jóval több beszédtémát generálnak a vállalatról, mintha saját maguk hajtanának végre egy hagyományos kampányt. Az oldal követői által megosztott tartalmak, képek és linkek révén az AMEX Facebook oldalának aktivitása már meghaladja a 13 ezres számot. Ha ezt megszorozzuk a potenciálisan elérhető felhasználók számával ( AMEX oldal frajongóinak ismerősei) akkor több mint 3 millió emberhez juthat el információ az American Expressről. Minderre egy centet sem kellett költenie a vállalatnak azon kívül, hogy kiépítette a Facebook hálózatát és folyamatosan tölti fel oda a tartalmakat.

 Az American Express Twitter profilját is használja, hogy híveivel érintkezzen, tartalmakat osszon meg, vagy válaszoljon a felhasználók kérdéseire. Tisztában vannak vele, hogy egy humoros, emlékezetes videóval képesek magukhoz kötni a felhasználókat és fogyasztói lojalitást alakíthatnak ki. Az ilyen videókat sokkal szívesebben osztják meg egymás közt a felhasználók mint egy sima szöveget.

Az AMEX számára az is fontos, hogy célcsoportját ott érje el, ahol az a leginkább koncentráltan van jelen. A LinkedIn 150 milliós felhasználói bázisa megfelelő platform a szakmabeliekkel való érintkezésre.

Az előbbi közösségi oldalak mellett a Youtube és Foursquare is fontos elem az American Express marketing stratégiájában, hiszen előbbin futótűzként terjedhetnek a különböző frappáns kisfilmek és vírusvideók, míg az utóbbin az AMEX kártyatulajdonosokat ösztönzik kártyájuk használatára, mellyel jelentős összeget spórolhatnak, ha a közelükben lévő partnerüzletekben vásárolnak bankkártyájukkal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

forrás:http://www.jeffbullas.com/2012/04/26/how-american-express-is-integrating-social-media-into-its-marketing-dna/

Szólj hozzá!

2012.05.14. 12:44 ntwrk.blog

Az vagy amit meg(v)eszel - Termékhálózat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fenti hálózatot a Maven7 munkatársai készítették az GfK és az Ipsos Product Media Index 2010-es adatbázisa alapján. A képen 25 és 35 év közötti budapesti, aktív kereső férfiak vásárlási hálózata látható. 

Két termék között akkor van kapcsolat, ha az adatbázisban szereplő 278 személyből legalább 10 fogyasztja egyszerre. A vonalak erőssége az együtt-vásárlások gyakoriságát mutatja, minél erősebb a kapcsolat két termék között, annál vastagabb az él két pont között. A pontok mérete a kapcsolatok számát jelöli.
 
Az ábrán elsősorban  pénzügyi szolgáltatások, autók és tejtermékek jelennek meg. A fiatal budapesti férfiak főleg pénzügyi szolgáltatásokat vesznek igénybe, jól látszik, ha valaki valamely  banknál vezet folyószámlát minden más szolgáltatást is helyben vesz igénybe.
 
A hálózat felső része jóval sűrűbb, az ott megjelenő termékeket gyakorlatilag mindenki fogyasztja, az alsóbb részeken kisebb bankok és ritkább autómárkák képviseltetik magukat.  Érdekes, hogy a válaszadó férfiak mennyire édeszájúak. Főleg olyan tejtermékek jelennek meg, melyek desszertként fogyaszthatóak (tejszeletek, túró rudik és joghurtok).
 
Az ábra várakozásainknak abból a szempontból megfelel, hogy a fővásárlók, akik  napi betevőt vásárolják (például kenyér, zöldség, hús és hentesárú) nem a 25-30 év közötti, aktív, kereső férfiak, hiszen ezek a termékek nem jelennek meg az ábrán.
 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása