Az egyre szigorodó szabályozások, adóterhek, és súlyosbodó költségek miatt egyre hangsúlyosabb kérdéssé válik a profitérdekelt vállalatok talpon maradása. A hagyományos autóipari és FMCG ipar mellett egyre több szakterület kapcsolódik be az innovatív módszerek feltérképezésébe, úgy mint például a gyógyszer ipar is. Az egyik legérdekesebb és legfontosabb válasz a hazánkban is már egyre ismertebbé vált hálózatkutatási módszerek kihasználása jelentheti. A hálózatkutatási módszerek feltárják azokat a nagy súllyal rendelkező szereplőket a különböző iparágakban, akiknek nem csak a véleményük van hatással az egész piacra, de komoly kapcsolati rendszerrel is rendelkeznek, ezáltal elengedhetetlen az ő feltérképezésük.
Egy korábbi bejegyzésben már beszámoltunk arról, hogy interjú készült a Medical Tribune orvosi szaklapban Ruppert Péter a Maven7 és Timár György a ComFit ügyvezetői igazgatóival. Most a Marketingpirula magazin legújabb nyomtatott számában boncolgatják a két cég munkatársai a hálózatkutatási módszerek – azon belül is a kulcsvéleményvezérek (KOL) - tényleges szerepét a marketing menedzsment aspektusából.
„Vajon a KOL-ok tényleg érnek annyit, mint ahogy magukat beállítják, vagy ahogyan azt a termékmenedzserek gondolják?” Válasz a MarketingPirula magazin legújabb nyomtatott számában.