A cikk írója (Eric Fischer) két körmönfont jelenségre hívja fel figyelmünket. Elsőnek az internetes cégek eltérő terjeszkedési tendenciáit említi, majd azt a hatalmas különbséget, ami egy városról az ott lakókban és a turistákban kialakult képek között rejlik…
A képek nem űrből készített felvételek a Földről, hanem a tweet-ekhez (Twitter-es üzenetekhez) és a Flick-re feltöltött fényképekhez társított földrajzi koordináták alkotta térképek. Az eredmény hűen tükrözi, az említett vállalatok milyen sikeresen terjeszkedtek a világban.
Eric Fischer már korábban is alkotott maradandót, ám a mostani „Twitter versus Flickr” képei igazi műremekek. Szembeállítja, és elénk tárja a vállalatok fejlődésének – két különböző – eredményét. Az egyik kép az Egyesült Államokat mutatja, a másik Európát.
Jelmagyarázat: Flickr-használat narancsságra, a Twitter használata pedig kék színnel jelölt.
Levonható a következtetés: a Flickr, felhasználóinak hála eljutott szinte mindenhova – míg a Twitter itt-ott „akadozik”. Mi magyarázhatja az eltérést? Először is a Twitter 2006-os alapítása okán két évvel fiatalabb a Flickr-nél. Úgy látszik azonban, hogy a Twitter organikusabb rendszerben fejlődik, mialatt a Flickr gyakorlatilag mindenhol fel-felbukkan. Erre is létezik racionális válasz: a Flickr egy szolgáltatás, amit mindenki ugyanolyan feltételekkel vehet igénybe, társas kapcsolatoktól függetlenül. De mire is való a Twitter? Mint tudjuk, az egy sajátos közösségi oldal, ami elsősorban beszélgetések bonyolítására szolgál: a felhasználók ismerőseikkel csevegnek, akik jelentős része hozzájuk fizikailag is közel található.
A harmadik képen New York városának Fischer alkotta térképe látható. Ez első ránézésre meglepő, hisz egyértelműen kivehető a narancs és a kék pontok közötti földrajzi eltérés. Gondoljunk csak bele, mit hol szoktunk üzeneteket küldeni – és hol szoktak a külföldi turisták fényképezni…