Információ, sajtókapcsolat:

Blau Zsuzsanna
marketing kommunikációs vezető
zsuzsanna.blau@maven7.com
+36 30 210 4830

Friss topikok

Twitter

Kövess minket a Facebookon is!

Hálózatokhoz, hálózatkutatáshoz kapcsolódó információk, tanulmányok.

2012.11.09. 13:08 ntwrk.blog

Fertőző kórházak - az egészség házainak sötét oldala

A virtuális veszélyek és az élelmiszerek példáján már láttuk, milyen veszélyesek a zárt rendszerek. Egy új esettanulmány most a kórházakat vette szemügyre.

Bár minden egészségügyi intézmény feladata, hogy meggyógyítson minket, a fagylalt jó párszor visszanyal. Egyes országokban olyan rossz a helyzet, hogy a kórházakban megfertőződők száma a betegek mintegy 10%-át teszi ki.

nurses-nurse-ratched-one-flew-over-cuckoos-nest_601x256.jpgA Száll a kakukk fészkére Ratched nővére nemcsak Jack Nicholson életét veszélyeztetheti.


A fertőzési útvonalak feltérképezésére a SocioPatterns kutatói a Bambino Gesù gyermekkórház 119 dolgozóját szerelték fel RFID nyomkövetőkkel. A tag-ek a face to face kommunikációt, és ezzel a terjedés potenciális légi csatornáit követték le.

5.jpg

Az interaktív háló működése.

A kutatás kimutatta, hogy a nővérek lépnek a legtöbb emberrel kapcsolatba, ezért egy jövőbeli megelőző intézkedésnek rájuk kell majd fókuszálnia.

2.jpgNővérek/Betegek/Orvosok/Asszisztensek csoportbontása. Az első kép az orvosokat, a második a nővéreket mutatja.

Az RFID, a radio-frequency identification – ahogy a neve is sugallja – rádióhullámokon keresztül regisztrálja a vizsgált adatokat, és az MIT tudósai fejlesztették ki. A kutatók azt a faktort akarták kiküszöbölni, hogy a megfigyelt alanyok nem természetesen viselkednek, amikor megfigyelik őket, és így sok szervezeti kutatás nem lesz reprezentatív. A parányi nyomkövetők nemcsak a személyközi interakciók hosszát, hanem a testbeszédet és a kommunikálók közti távolságot is képes mérni. A Harvard Business Review a 10 legizgalmasabb innovációja közt tartja számon a találmányt.

Az interaktív térképet a Scientific American honlapján láthatjátok.

 

2 komment

2012.11.07. 14:55 ntwrk.blog

Kovács Márton a Maven7 csapatában folytatja

Címkék: média media online ipsos kovács márton média igazgató

November eleje óta, az Ipsos korábbi Digitális Média Igazgatója, Kovács Márton a Maven Seven Hálózatkutató Zrt. csapatát erősíti. Marci több mint öt éven át dolgozott az Ipsosnál, az elmúlt két évben a média részlegen futó online, mobil és ICT témájú kutatások felelős vezetőjeként. Nevéhez fűződik a Gemius-Ipsos Audience online közösségmérési rendszer bevezetése a magyar piacon. Korábbi tapasztalatai között több hazai és nemzetközi kutató cég is szerepel.

DSCN4445.jpeg

Szakmai sikerei ellenére úgy érezte, eljött az ideje a váltásnak és az új kihívások keresése vezette a Maven7-hez. „Rengeteg újszerű lehetőséget látok a hálózatkutatás és az adatbányászat módszereinek felhasználásában. A közösségi média növekvő üteme és az egyre hatalmasabb méretű online adatbázisok a média piac számára eddig csak kis mértékben kiaknázott területek. Véleményem szerint mindenképpen nyitnia kella piacnak a rendelkezésre álló adatokra épülő, magas színvonalú és könnyen értelmezhető elemzések felé, amennyiben versenyképesek szeretnének maradni az egyes szereplők. A trendek egyértelműen azt mutatják, hogy a reklámkiadások eltolódnak az online felé és a fogyasztók szokásainak minél pontosabb megismerése, modellezése, sőt predikciója hatalmas üzleti előnyhöz juttathatja az időben kapcsolókat.”

Az új média pozícióval és az ehhez kapcsolódó fejlesztésekkel a Maven7  célja, hogy rövid távon növelje szerepét a média piacot kiszolgáló kutatási szférában. 

Szólj hozzá!

süti beállítások módosítása